Barbro S

Frostnatt och kattlek

Nattens frost var ordentlig, minst -6º, och naturen skön när sen solen lyste upp den. På med varm jacka och pannband och ut och fotografera innan frosten smälte bort. Jag märker att det lättaste är att ta riktiga närbilder,vybilderna ger inte rättvisa åt det vackra jag ser med mina ögon. Det får bli en blåklocka (modell större) som väl egentligen inte ska blomma nu och blad från en slags häck som en granne har lämnat i snåren bakom husen.





Att fånga katternas lek på bild är inte lätt, men det var kul att försöka. Så här blev det.

Lägg märke till klorna som håller fast råttan.

Och så Tusse som kollar om det finns godis längst upp på klöspelaren, mjölklinser med kattmynta i är värda att sträcka ut sig för och sen klättra upp.

Här klättrar han ned efter att ha ätit upp sitt godis.

Jag har haft en fin vecka med många utflykter i skog och mark, njutit av både havs- och sjöluft samt den goda porsdoften från myrar. Nu är orienteringen avslutad och vi lyckades ta alla 100 kontroller fast det blev lite väl tufft på slutet för att hinna med. Dock har solen lyst på oss alla dagar så vi kunnat äta och fika ute på stubbar och små bergsknallar. Helt underbart att få vara ute så mycket denna solrika höst.

Dags att äta lunch, sen ta cykeln ner till stan och växla pengar på Forex till resan.

#1 - Frogprincess

Vilka fina frostbilder.

Jo kattmynta är rena LSD för kissarna :-)

Jag avskydde orienteringen i skolan för mitt lokalsinne = noll och jag sprang bara vilse...

#2 - Ingrid - London

Härliga frostbilder och söt katt! Ha en trevlig helg.

#3 - Helena/Bildbloggerian

Frostbilderna ser härliga ut, särskilt blåklockan som det nog inte är särskilt vanligt att man kan fånga på bild på frost på.



Vill bara tala om att oktobers Tillbakablick finns upplagd nu ifall du vill vara med även denna gång.

#4 - Bluewhiskey

Katter är ljuvliga (även om jag hade några mindre väl valda ord åt dom nyss när dom här hemma välte strykbrädan)



Och igår svor jag inte en enda gång när jag hejade på barnen, det blev några kraftiga -Jobba, jobba nu då! istället.. :)