Barbro S

Sommar
Denna sommar är verkligen inte en bloggande årstid, men eftersom jag har lite dåligt samvete för min icke-flitighet med pennan så slänger jag in ett kort inlägg innan det är dags att återvända till stuglivet igen.

I morgon em måste jag däremot lämna stugan för då kommer brodern med sin väninna och intar den för ett drygt dygn. Då kanske jag hinner göra ett längre blogginlägg med några av alla foton jag tagit denna sköna sommar.

Så här har min frukosttallrik sett ut några veckor.

Varje morgon går jag en runda på tomten och plockar mogna smultron, jordgubbar och blåbär att lägga på fil och flingor. En riktig vitaminkick och väldigt gott att ätas ute i morgonsolens strålar och med en lätt bris från sjösidan. Nu romantiserar jag lite :) för visst är vinden hård och kall ibland och molnen hopar sig men allt sånt är glömt idag när solen skiner.

På förmiddagen får jag också besök som synes.

De vill ha några brödbitar och det får de. Nu ser man inte skillnad på mor och barn för ungarna är så stora. Katterna vill så gärna hoppa ut till dem, men efter att ha prövat en gång då han var mindre än ett år gammal gör Tusse inte om den erfarenheten utan ligger snällt kvar på bryggan.

Men visst syns det att han har koll?

Nu måste jag duscha för snart ska jag iväg och hämta väninnan med till stugan. Vi ska äta kräftor utomhus, först svenska och sen kinesiska jumbovarianten med alla tillbehör. Det ser jag verkligen fram emot, det vattnas redan i munnen :).