Barbro S

Fototriss - guld

Ikväll har jag druckit flera koppar svart te med en kompis framför Melodifestivalen på TV så nu är jag fortfarande pigg. Veckans fotoutmaning är Guld med tanke på alla medaljer svenskarna har tagit i årets OS. Till och med sportokunniga jag har med spänning följt några dramer, t. ex. herrarnas stafett.

Apropå temat så fann jag några gyllene bilder från Venedig och  Sundsvall, men det jag fotograferar mest är ju just naturen så detta blir mitt bidrag.

Ett exempel på skogens guld är väl dessa underbart goda svampar som det ifjol var gott om.


Inte lika gyllene men ändå värdefulla som guld för oss svampälskare, inte minst för att de går att finna så sent på hösten, ända tills snön täcker dem.


Skogens röda guld, lingonen, plockade jag inte så många av, men har ännu kvar några att baka bröd på eller göra parfait eller annat gott av.

Vad som fattas i denna triss är förstås hjortronen men några sådana fann jag inte ifjol.

Fler bilder på temat Guld hittar ni på Fototriss.

#1 - Lena/isis

Åååå va härligt . Längtar nästan till hösten när jag ser dina bilder :) Ska ju längta efter våren först :) Lena/isis

#2 - Jah Hollis

Härliga bilder alla tre. Här förstår man verkligen uttrycken skogens guld och skogens röda guld. Smaskigt!

#3 - foto CHIP

Finfina bilder på skogsguld!!

Underbart att ha och njuta av :)

#4 - Annelie

Smart tänkt, skogens guld! Så självklart och så gott!

#5 - Jenny

Åhhh....Tack för den!

dregglar bara liiite



Härlig triss på vårt mest värdefulla GULD...Skogens!



Jenny

#6 - Pillargontanten

Åh, vad jag längtar till hösten, gå i skogen, plocka kantareller :O)

Tack för en härlig känsla!

http://pillargontanten.blogspot.com/2010/02/fototriss-guld.html

#7 - cat

En underbart läcker triss :)

#8 - a

coola bilder : D

#9 - Misswhatsit

Åh, så härligt! Naturens och skogens guld är oslagbart!

#10 - Mia

Gyllene kantareller. Mmm...

Mia

#11 - Pialotta

Lingon och kantareller.. visst är det skogens eget GULD.. underbart att kunna plocka med sig hem, underbart att bara få titta på som här hos dig:-)

#12 - amanda

ny design?

kolla in hos mig om du vill veta mer om köpa design och sådär :)

#13 - Daniel

Hejsan! Fin blogg du har :) allt bra ? :)

#14 - Rantamor

Va roligt vi hade nästan samma triss. Mina lingon finns i frysen och i en jättegod lingonchatney som jag gjorde i helgen. Likadant har jag gjort hjotronchatney och det är underbart till kött.



Ser att du älskar att plocka svamp...jag med eller vi med. Man drabbas verkligen av dödsynden girighet på hösten när man börjar leta svamp...men det är ju underbart.



Ha en bra dag..sa jag att du hade en underbar triss...

#15 - paulina♥

oj det var inte dåligt!

#16 - Erik "Semlan"

Härliga foton, smaskig tolkning. Skogens guld är inte dumt alls! Härliga färger i första fotot, väljer det i din triss.

#17 - Hedwig

Underbara svampbilder, tänk om jag hade hittat dem.

#18 - kerstin

Härliga bilder. Blev så sugen på all den svampen!Har också varit inne på samma tema.

#19 - Lena

Skogens Guld, och gott är det oxå... fin triss ;)

#20 - Daniel

Ja tackar :) men det är min flickvän som just har tagit dom bilderna! :) du kan även kolla in hennes blogg http://miccasplace.blogg.se

#21 - Charlotta

Vilken härlig triss med naturens skatter. De gyllene kantarellerna blir min favorit.

#22 - mimmi

Skogens guld är härlig och inte nog med det .. det smaker ju underbart gott också :)

en riktig god och smaklig triss här :)

#23 - Kerstin

Så läckert det ser ut. Vilken lyx att ha så mycket svamp. Hoppas att du hittar hjortron i sommar istället. :)

Ha en fin vecka.

#24 - Monica

Super! Det finns inget bättre än att hitta svamp och plocka i ren koma ;)

Funderade också på svampbilder.

Ha det bra