Barbro S

Fototriss - fullt

Fotoutmaningen denna vecka pågår för fullt och det är precis det som är veckans tema, nämligen "fullt".

Jag tittade in vid midnatt efter en härlig tjejmiddag hos en kompis på Marieberg men stängde datorn direkt och valde sömnen då jag insåg att jag måste ta nya bilder.

Denna fyllde jag i morse med mina favoritfrukostflingor.


I den engelska teburken är det fullt med trattkantareller sen i höstas.


I skåpet är det fullt med fotoalbum från den analoga eran. Redan som nioåring fick jag min första kamera och började ta svartvita foton, så jag har fyllt album sen dess.
Sen jag skaffade min digitalkamera har jag faktiskt slutat med pappersbilder, har nu fullt med bildmappar på datorn istället :).

Fler bilder på temat fullt hittar ni på Fototriss.

#1 - TrädgårdsTuristen

Roliga välfyllda bilder. Gillar verkligen nr 3. Ser ut som hemma hos mig, med massa fotopärmar i en hylla. Känner igen mig, idag har jag också fotona samlade i mappar på datorn. Både positivt (lägg att fota och billigt) men inte lika roligt att visa bilderna på skärm...



Välkommen till mig om du gillar blommor och trädgårdar.

#2 - Misswhatsit

Härliga bilder på temat. Burkar är jag väldigt förtjust i. Pärmar har jag gott om också,men dom innebär oftast jobb, fast dom blir ju roligare om dom är färgglada.;)

#3 - Kerstin

Vilken fin triss. Det där fenomenet med bilder i mappar är alldeles för bekant. Jag måste komma mig för att framkalla bilder.

Fin burk till flingorna, den skulle göra mig glad på morgonen. :)

Ha en fin söndag.

#4 - Rantamor-På Näthinnan

Det var klockrena FULLT i din triss.

Trattisarna var ju min favorit efter som jag är en riktig svamphund på hösten och just trattisar är ju en favorit.

Men så många album du hade, ja det finns en del fotografier från "papperskameraeran"



Ha d gott.

#5 - Mia

En hel burk full med torkad Trattkantarell mums...

#6 - cat

En trevlig och färgsprakande triss :) Gillar den sista bilden mest.

#7 - anki

härliga bilder och vilka fina burkar du har :) fullt var det i dom också,, och fullt med bilder



ha en skön dag

#8 - Photos by Storm

Jättefina bilder och helt fyllda. Fina burkar du har/Lis

#9 - Jah Hollis

Jag gillar din corn flakes-burk. :-)

#10 - Kullagulla

Vilken härlig fototriss. Gillar nog den med trattisarna mest. Det är ju så gott med svamp, men har tyvärr inte lärt mig än hur jag ska hitta igen dem ute i skogen. Här finns inget skoterspår än, men din granne har åkt skidor på sjön så hans spår finns där. Hur det ser ut på stora sjön har jag ingen aning om. Det är lite uppskottat hos dig men det kan nog vara bra att ta med en spade om du ska dit!!! Snön har satt sig lite grann nu när det är mildare så du har inte lika mycket att plumsa igenom som innan. Skaren håller dessutom riktigt bra. Sonen var ute och åkte skidor för första gången idag och han var jätteduktig och skaren var det inga problem med.

Får se om jag hinner få ihop en triss den här gången.

Ha en bra dag

Linda

#11 - susanne lindén

Jättefin triss! Vackra välfyllda burkar och

fotopärmar. favoriten blir burken med "trattisana".



Ha en bra dag!

#12 - Pennelina

Ja, där var det fullt! Sant det med bilderna... Flott triss :-)



Kram från Pennelina