Barbro S

Fototriss - Röd

Söndagens tema hos Fototriss är Röd och det är tävling då man kan vinna priser hos http://www.coolstuff.se/Julklappar

Lustig nog tänkte jag tanken då jag tog lite bilder på fredagens julfest, att temat skulle vara rött och så blev det så:). Jag tycker om att klä mig extra rött i juletid och äntligen skulle jag få användning för detta glansiga plagg som jag köpte på rea i somras.

Långärmade sidenglänsande (eg polyester, tyvärr) handskar. Fattas bara ett långt cigarettmunstycke ( till ickerökande mig:)) och en läcker röd hatt, men man kan ju inte få allt, i alla fall inte på en gång.

Här håller jag dessutom i en röd bordsdekoration.

Mina bordsgrannar och jag tyckte att bilderna blev i rödaste laget men till trissen passar de ju, inte sant:)?

Jag fick förslaget att forma ett hjärta med mina rödhandskade händer och titta ut genom det.

Hmm, borde haft ett rött halsband också. Det får jag önska mig i julklapp kanske. Jag har redan örhängen och ett armband med klarröda stenar av märket Snö, men de missade jag att ta på mig till fredagens julfest. Fast det kanske hade blivit för mycket av det röda:)?

En röd hälsning från mig. Andras bidrag till trissen hittar ni här.

#1 - Eva

Fantastiskt härligt röd triss :-)

#2 - Axart

Men o så läckra hanskar, snyggt!



Ha en fin söndag/AX

#3 - Anna ....tassar in..

Himmel så elegant man kan vara..jag tycker du ska gå på bal... För vad är väl en bal på slottet...om inte alldeles alldeles u n d e r b a r :)

#4 - Pialotta

Härligt att se så mycket rött idag.. dina bilder där du verkligen bjuder på dig själv.. Trevligt. Fina röda handskar så klart :) Ha de..

#5 - Monica

Rött, jag älskar rött. Dina handskar var balla :)

#6 - Misswhatsit

Läckert rött och glänsande. En härlig triss!

Jag borde kanske ha haft sådana handskar också:)

Ha en skön söndag!

#7 - LEna Norgren

Vilka härliga handskar

#8 - Oliver

Härlig rödtriss! Operahandskarna är magnifika. Själv önskar jag mig något liknande för kylslagna marathonlopp, fast kanske aningen mindre lyxiga?

#9 - Barnens Hjältar

Tjusigt värre, rolig och trevlig triss!

#10 - Ingalill

Underbart trissat, sista bilden blir favo!

#11 - anki-itte

Rött är flott, och dina bilder likaså.

#12 - Kerstin

Kul att du var lite före din tid och planerade bilder innan trissen.



Häftiga handskar och de passade ju kanonbra i i temat.

#13 - skogsfrun på dal

Tycker det är festligt när andra bär rött men känner mig inte alls hemma* i den knalliga färgen själv. Urtjusig triss!

#14 - Cici

Här behöver man inte leta efter det röda, det strålar ut från varje bild. Jag tycker för övrigt at du skulle haft ett pärlhalsband på dig, ett som matchade armbandet. Men det är snyggt som det är.

#15 - Åke Blomqvist

En röd och konstnärlig linje i din fina triss :)

#16 - LenaHertz

Röd glamour, vilket härligt. uppiggande triss!

#17 - tant otto

Här vare rött så det förslår...fin triss, fin fina röda handskar...bild nr 3 blir min favorit!