Barbro S

Jag vann!

Inte i Fototriss tävling för det har jag aldrig lyckats med. Det skulle vara roligt att åtminstone en gång bli nominerad som en av tio men det är svårt bland alla duktiga och fyndiga trissare. Istället vann jag högsta vinsten i Skogsluffen, vårsommarhöst-orienteringen som jag och min kompis S deltar i varje säsong, nu för tredje året i rad. Vi började som 16-17-åringar men har haft ett litet (!) uppehåll tills vi började igen som skadade daglediga väninnor:).

Man får en lott för varje 25:e kontroll man tar och vi tog alla hundra så vi hade fyra vinstchanser var i lottdragningen och jag vann....:).... en jättefin röd sjuväxlad cykel. Märket är Kungs Solliden så förhoppningsvis är den kungligt bra (hrmf vad nu det betyder:)). Idag var det en bild på mig och cykeln i Västerbottens Kuriren på sportsidorna. Jag gör stor sak av att jag fanns på sporten då jag är en sån som i stort sett alltid bläddrar förbi de sidorna.

Någon cykelbild har jag inte själv men en fin orkidée kan jag bjuda på, från Blomsterlandet.

Jag passade också på att blir ordentligare genom att köpa mig en färgkoordinerad cykelhjälm, alltså i en färg som passade till cykeln. Tycker det är dags att bli mer rädd om huvudet men jag lovar inte att jag ska använda den jämt. I vinter blir det nog knappast mer cykling då minusgraderna nu tar över efter en riktigt lång tid med plusgrader och massor av regn.

Jag är trött, hungrig, ingen annan än jag lagar mat åt mig idag så detta blir bara en kort bloggtext med bilder jag tog för en tid sen. Jag antar att ni andra också har ganska fullt upp med julklappsköp och andra förberedelser inför julhelgen.

Idag har jag köpt och slagit in den sista julklappen, igår postade jag julkorten så det börjar kännas lugnare men inte just nu. Jag har gått på stan mest hela dagen med en väninna, provat massor av röda kläder som inte passade något vidare, men i alla fall ätit en god lunch på Restaurang Invito. Just fredagar bjuder de också på efterrätt, jordgubbssmulpaj med vaniljsås och en liten fyrkant morotskaka till téet. Mycket gott:)!

En vacker solnedgång över Glassgränd får avsluta mitt inlägg.

Nu har vi mest grådagar så denna är några veckor gammal men fin ändå, hoppas jag ni tycker:).

Jag önskar er alla en fin fjärde adventhelg.