Barbro S

Fototriss - Stopp
Veckans fototrisstema Stopp inspirerade mig inte alls. Där var länge tomt på idéer i mitt huvud förutom tanken på olika stoppskyltar. Efter att ha rådfrågat mina vänner breddades temat något men fortfarande kände jag hur svårt det var att förmedla ordet på bild. Då valde jag istället att utgå från dagens fotoskörd.

Det är alltid roligt att få visa sina senast tagna bilder och idag har det varit snöskulpturtävling i Umeå så med lite tänjande av begreppet kanske det kan illustreras så här.

Denna skulptur heter Älven och visst ser ni hur människan jobbar hårt för att sätta stopp för vågorna?

Jag tror snöstatyn nedan kallas "Vi är vän med maskinerna" och ska väl föreställa en robot som amma/nanny. Där säger jag -Stopp(a) den utvecklingen! :) 

Temat för årets snöskulpturer är nämligen Umeå 2050, alltså framtiden, vilket de deltagande lagen har tolkat på olika kreativa sätt.

Lite gulligt är att på baksidan av denna ganska skräckinjagande robot (inte skulle jag vilja lämna min baby till den) finns en liten nyckel så roboten är av den gammaldags mekaniska sorten som måste skruvas upp.

Här ser ni lilla nyckeln och hålet i ryggen där man ska stopp(a) in den för att få liv i roboten.

Så med lite god vilja åstadkom jag ändå en dagsfärsk triss:). Fler fototrissare med samma tema hittar ni här.
#1 - Barnens Hjältar

Åh vilken bra triss, vad häftigt med snöskulpturer. Här är all snö borta nu, bara en massa is kvar :P

(Göteborg)

#2 - Birgitta

En toppentriss i stopp! Jätteroligt att få se dessa snöskulpturer :)

#3 - Beppan

Vilka fantastiska skapelser!! Hoppas kylan håller i sig så dom får vara kvar ett tag...

Snyggt fångat - och fotat!

#4 - cat

Vilka kreativa snöskulpturer och du har fotat dem jättebra :)

Jag håller med dig om att det är dags att sätta stopp innan robotar tar över som barnflickor.

#5 - LEna Norgren

Härligt att få se dina fina bilder på skulpturerna som jag hade tänkt kolla in igår men inte fick till rent tidsmässigt....och jag tycker att du verkligen fått till det med veckans tema!

#6 - Barnens Hjältar

Ja det är Star wars soldater :-)

#7 - Halloj världen! /Inger

Kul triss. Fina bilder. Annorlunda tolkning. :)

#8 - Gammelsmurfen

WAO. Säger bara WAO. Inget stopp på kreativiteten där inte

#9 - jacglenphoto

Denna var ju hur häftig som helst!! Supertriss i min smak helt och hållet , och vilka skulpturer sen.

Gillar verkligen den lilla nyckeln - någon har verkligen tänkt till.

Ha en strålande vecka.

#10 - Solvarma Irene

Vilka sköna bilder och stopp har du fått med. Ni ser ut att ha det soligt och fint idag.

#11 - The one and only Nettan

Du har lyckats alldeles utmärkt med trissen. Mycket bra tolkning. Och helt otroligt vad man kan göra med lite snö och is. Vackert / Nettan

#12 - Mia

Läckra bilder av snö och solsken - en extra tolkning kan vara: STOPP vi vill inte ha mer snö :)

#13 - Jah Hollis

Det gick ju att få till en bra triss med lite hjälp av fantasin. Snygga snöskulpturer.

#14 - @Receptomaten

Wow :) Och triss blev det! Bra!

#15 - banglacissi

Inget fel på din triss inte!! :)

#16 - Micael Carlsson

Häftiga skulpturer i en skön triss, den utställningen hade jag gärna besökt!

#17 - Kerstin

Vilka fina bilder du fick med dig hem. Jag har ännu inte hunnit se de där konstverken, hoppas att jag hinner innan de förstörs. :)

Jättefin triss blev det.