Barbro S

Fototriss - Reflektioner
Veckans tema, reflektioner, ger upphov till just sådana men de går ju inte att fotografera utan att vara väldigt kreativ. Jag väljer den enkla vägen och tar bilder av mina adventsljus och stjärnor som reflekterar sig i fönstren. Ute blir världen allt vitare, stora flingor dalar sakta ned och på innergårdens kulle samlas barnen för att åka kälke och pulka. En riktigt fin andra advent då det dessutom bjuds på jubileumsfika för UMeGänget som nu funnits i egen regi i ett år.
 
Åter till trisstemat. Min gamla adventsstjärna som jag ärvt av min mor lyser fortfarande fint i köksfönstret med lite reflektioner mot innergårdens kulle innan barnen kommit dit.
I arbetsrummet står en annan ljusstake och reflekterar sig. Inte så kreativ text idag heller:).
Jag har inte hunnit skotta idag men som synes är det bara ett litet snötäcke som kommit sen igår.
 
Min sista bild kommer från sovrummet där ljusen reflekterar utsikten över naturområdet bakom husen.
Där sprang en räv för några nätter sedan kringelikrokar från uteplats till uteplats i hopp om att hitta mat, antar jag.
 
Fler, säkert mer kreativa bidrag, hittar ni hos Fototriss.
#1 - Marja

Ja, vi har tänkt lika du och jag. Hos dig är det lite ljusare utomhus och reflektionerna blir då lite mjukare. Fin triss.

#2 - Matfarbron

Vackra reflexbilder! Verkar vara ett fint område för barnen om man tittar bortom reflexen

#3 - sofie Persson

Fin triss tycker jag med fina tankar...
Kul att du har kvar stjärnan.

#4 - Margareta Johansson

Vilken rolig idé, fina bilder.

#5 - Maria

Härlig triss med julstämning!
Ha en bra dag!

#6 - Jah Hollis

Fina fönsterreflektioner.

#7 - Anette

Härliga reflektioner !!!

#8 - Annie

Åh, så vackert landskap utanför fönstret också! Underbart!

#9 - Anonym

Tänk att ibland är det just ljusreflektioner i ett fönster som man tycker förstör en bild men i de här bilderna blir det vackert och effektfullt. Allt beror på vilken inställning man har :)

#10 - Bringebruden

Hoppsan, det var inte meningen att vara anonym! Jag glömde visst att fylla i de första raderna... :)