Barbro S

Fototriss - Himmel
Himmel är ett spännande tema som Fototriss ger oss denna vecka. Jag har varit fascinerad av himlabilder i många år men några helt nya blir det inte idag då min förkylning hindrar mig från att gå ut. Himlen är dessutom ganska trist just nu men vacker, nästan helt ljusblå med någon enstaka slöja som glider in i mitt synfält där jag sitter vid datorn.
 
En tidig morgon för inte så länge sen var det däremot mer spännande utsikt från min balkong.

Klockan var strax före sex och exakt 27 sekunder senare tog jag samma motiv men med en annan inställning. Den ovan är på automatik och nästa är med valet "skymning/gryning".

Lite skillnad eller hur? Jag tror den första är närmare sanningen men jag gillar båda:).
 
Min tredje bild kommer från stugan med utsikt mot sjön. Detta skräckinjagande molngap vill man nog inte hamna i.

Molnformationer är så läckra och man kan fantisera massor om dem:).
 
Fler bidrag på temat hittar ni här.
#1 - s p i n d e l t j e j e n (och lilla Pyret i magen)

Jättefina himlar!! :) Sverige från sin bästa sida ;)

Svar:
Tänka sig, alla de tre översta är från Smögen/Hunnebostrand! :) Så tre svenska himlar :)

#2 - Isdun

dramatisk fin känsla i sista bilden

http://ymrer.blogspot.se/

#3 - Johanna

Härliga bilder. Himlen kan vara så fin!

#4 - Lena och Tommy

Man slutar aldrig förundras över hur himlen kan växla utseende!

#5 - Marit Johansson

Det där var verkligen en mäktig molnformation, kanonbild till temat. De två första är jättevackra också!

#6 - Tina

Fin variation på fluffiga moln och färger

#7 - Karoleen

Riktigt fina bilder och det är otroligt egentligen att det kan vara sån skillnad på olika inställningar på telefonen =)

#8 - Johanna

Tack så mycket :)

#9 - Glad amatörfotograf

Underbart vackra bilder du har tagit, vilka ljuvliga färger. Jag är oxå helt betagen att fotografera himlen, finns inget vackrare och tacksamt att fotografera, ingen bild blir den andra lik. Hoppas du snart blir frisk igen. Krya på dej !

#10 - Misswhatsit

Så vackra bilder på olika himlafenomen! Tänk vad naturen är härlig:)