Barbro S

Fototriss - Svartvitt
Det är allt lite spännande att få ett uppdrag att visa svartvita bilder. Känslan i bilderna blir så annorlunda, tycker jag, lite som i en djup, gammal långfilm. Så känner jag i alla fall för de två första, eller kanske bara ettan, hmm? Den tredje är mer nu:), vilket är sanningen då alla tre är fotograferade idag (lördag) när jag deltog i ett fågelskådar/ringmärkningsarrangemang i Degernäs.
 
Efter en kall natt ångade det lite frost från gräset vid niotiden. Platsen har det märkliga namnet "Limpan".
En ensam cyklist framför björkarna vars löv börjar skifta i höstens färger och sakta falla av. Himlen är gråblå, full av tunga regnmoln som ca en timme senare börjar sippra ned på oss.
Enstaka streck av änder passerar men fastnar inte på bild. Däremot får vi närkontakt med en liten tuff rödhake när vi kommer fram till ringmärkarnas kvarter ute på ängarna.
Många fler bilder, då i färg, kommer senare från denna utflyktAndras bidrag på temat "Svartvitt" hittar ni hos Fototriss.
#1 - Borgmästaren

Håller med dig om att det är lite gammalfilm-känsla. översta bilden favorit med sitt vackra ljus.

#2 - Marit Johansson

Fin triss, visst blir det en annan känsla i svartvita bilder det håller jag med om...

#3 - Maria

Härliga och fina bilder!
Ettan blir favvis :)
Ha en fin söndag!

#4 - Anneli - A'la Foto

Jag tror dessa bilder passar bättre i färg så jag ser framemot resterande! :O))

Ha en fin söndag!

#5 - 40plus

Fina bilder, där den första bilden blir min favorit. Vilken modig liten Rödhake.

#6 - Eva

Visst är det en helt annan känsla i svartvita bilder! :) Ibland gör det bilden bättre, eller i alla fall det man vill förmedla, och ibland saknar man färgerna! Du har satt ihop en fin triss! :) Gillar sista bilden! Modig pippi!

#7 - Ulrika

Vilken trevlig triss det blev! Jag är fastnade för första bilden. Skuggorna på vägen är jätte fina!

#8 - Mindag

Gillar ljuset i din första bild!

Hoppas du får en skön söndag!

#9 - Tina

Jag fastnar för första bilden med ljuset på himmlen

#10 - Misswhatsit

En underbar svartvit triss med fina motiv!

#11 - mammakero

Håller verkligen med dej! Vissa bilder blir magiska som svartvita. Det blir skarpare kontraster och det ger djup. Den första bilden är just magisk!
Finfin triss!

#12 - Lotta

Låter som en härlig utflykt. Ser så ut oxå

#13 - Anna-Lena

Fina trissbilder. Särskilt den första.

#14 - Mia

Fin.

#15 - madelein-sexbarnsmamma

Åh vad fina bilder!! :-)

#16 - kaxi

Härlig hösttriss i mjuka gråtoner. Jag gillar djupet i första men pippin var fin:)

#17 - Me and my dark secrets

Snyggt trissat - mycket vackra naturbilder.

#18 - Tomtan

Härliga bilder!