Barbro S

Fototriss - Randigt
Jag flyttade faktiskt tillbaka till stugan i tisdags och är tillfälligt hemma först nu. Bland de bilder jag tagit dessa dagar har jag valt tre som jag tycker kan passa till veckans tema "Randigt". Dumt nog tänkte jag hela tiden på "Ränder" när jag valde bland motiven och det är kanske inte riktigt samma sak, men nästan :).
 
Fullmånen har lyst upp nätterna så jag har sluppit att vara mörkrädd med denna jättelampa på himlen. När den speglar sig i vattnet blir det randigt.
Tidigt i  morse gjorde änderna ränder (randigt?) på vattenytan när de simmade mot min brygga för att få bröd.
Natten var kall, ner till bara +6° vilket syns på dimmorna som bildas när det ångar från den betydligt högre vattentemperaturen.
 
Sista bilden kan väl kallas mängder av ränder men kanske inte randigt direkt, eller?
Dekorationer från gårdagens kräftfest ännu kvar tidig morgon. Girlangen är väl randig även om ränderna är breda, bollarna bakom fönstret är väl också randiga och vita ränder syns på pelargonens blommor för att inte tala om timrets och brädernas randighet :).
 
Fler och säkert mer randiga bidrag till temat finner ni hos Fototriss.
 
 
 
#1 - Pysselfarmor

Fina bilder, men speciellt tvåan är magisk!

#2 - Gilla

Härlig triss! Mellanbilden känner jag mest för.

Gilla

#3 - Jah Hollis

Jam men det blev ju en klart godkänd triss med fina bilder.

#4 - Jah Hollis

Ja, det skulle förstås stå ... jamen ... :-)