Barbro S

Tulpantid
Inte har jag något speciellt att skriva om, men i väntan på att temperaturen ska bli lite mer behaglig att gå ut i kan jag ju spendera lite tid här. När jag hade min släktmiddag den 28 december ifjol (kul att skriva, låter så längesen:)) fick jag så vackra tulpaner av min brorsdotter.
 
En för mig ny modell med fransade blomblad.
Vitt lyser vackert mot det röda juliga. Efter en vecka hänger de, helt naturligt, men är så fina ändå. Jag försökte vända bilden uppåt men det såg bara konstigt ut. Det får bli en närbild på insidan istället:).
Jag har också köpt mig en vit krukros men den verkar inte må bra, tyvärr. De små hoppfulla knopparna faller av och en del av bladen torkar också fast jag vattnar den. Men av tulpanbuketten återstår nu två vitglänsande blommor i ett litet glas på mitt köksbord att glädjas åt.
 
Ett annat glädjeämne eller ska man säga njutning är en fin chokladask.
Jag fick den i julklapp men har öppnat den först nu. Visst ser bitarna läckra ut, nästan så man inte vill röra dem? Men det gör jag:).
 
Idag hade utlovats endast -4° och sol. Solen finns men det är -12° utomhus och inte alls lika lockande. Både jag och katterna är besvikna. De föredrar att ligga nära elementen istället och jag, jag får väl bylta på mig för lite sol vill jag möta idag på min promenad.
 
Ikväll blir det spelkväll med två väninnor. Vi ska testa ett nytt spel jag fått av min systerdotter som jag provat på två gånger. Carcassone heter det och jag hoppas klara av att både spela och lära ut det. Till det ska vi njuta av ost och kex samt valfri dryck. En trevlig helg önskar jag också er andra!
#1 - Tomtan

Vilka vackra tulpaner!!!!!