Barbro S

Fototriss - på rad
Förra veckans fototriss hann jag inte med men nu ska jag åter delta i den fotoutmaningen. I veckan är temat "På rad". I Umeå är det Kulturhuvudstadsår med många olika evenemang under året.
 
Ett av dem är nycirkusfestivalen som började igår. På stan fann jag några representanter. Här står två av dem på rad med statyn "Standing man" emellan så de blir egentligen tre på rad :).
Mycket stor, lite mindre och minst men också mest normalstor då också statyn är lite större än en vanlig människa.
 
I Broparken skulle det vara mingel och invigning av samernas sjätte årstid, höstsommaren, men av den såg vi intet. Kanske vi missade tiden men jag har för mig att det skulle starta kl 12. Det var i alla fall lite folkliv i parken men motiv till på rad fann jag på Gamla Bron bredvid där både brofästen i form av stenfundament och brobågar uppepå står på rad.
Längst till höger anas hjärteballongerna som blir min sista radbild med en pigg person som springer uppför trappan.
Solen sken bara sporadiskt men ändå var det fin stämning i den ganska nyomgjorda parken så vi blev inte helt besvikna att vi missade invigningen.
 
Fler bidrag på temat hittar ni hos Fototriss.
 
 
#1 - Berit E i Kasperian

Fin triss, och nog hajar man till rejält inför första bilden. :D

#2 - Stare Ström

Vilka trevliga bilder från stan!

#3 - Tomtan

Härlig triss!

#4 - Åsbergs Foto

Fint trissat!

#5 - Freja

Kul att få vara med om olika kulturevenemang under året! Snyggt trissat!

#6 - Gunvor

Vi var i Umeå i början av augusti så då såg jag den där statyn på mannen. Jag fotade också honom. Tyckte han såg så verklig ut.
Jag tycker Umeå är en mycket vacker stad. Såå fint nere vid vattnet och med alla vackra blommor i parken.
Gillar din triss!