Barbro S

Fototriss - Djup
Nu är det dags för tävling i Fototriss. Veckans tema är "Djup" och priset är en vara från Coolstuff. Jag har valt en modern polaroidkamera . Den vore perfekt att ge till min storasyster som snart fyller 70 år och aldrig har lärt sig använda en dator utan bara har en gammal analog kamera.
 
Ute hällregnar det, inget lockande fotoväder alls. Som tur är har jag många bilder från Italienresan att välja på så det blir tre bilder från besöket i den fina bergsstaden Urbino
Högt uppe låg staden med böljande kullar runt omkring i det vackra landskapet Marche.
 
Söndagen den 5 oktober var det marknad och fullt med folk på de smala gatorna.
Vi hade alldeles för kort tid på oss att titta runt i staden. Många mer timmar hade jag önskat vara kvar :).
 
Diset gör att landskapet bortom stadsporten inte framträder så klart men visst anas det?
En vacker renässansstad där konstnären Rafael är född och uppvuxen, fick vi lära oss på vår dagstur.
 
Fler bidrag på temat hittar ni hos Fototriss.
 
#1 - Monica o Jacob

Fina bilder ettan blir min favorit;-)
Om jag slapp skotta kunde det gärna få komma snö.
Ha en skön helg

#2 - Axart

Fantastiska bilder från en fin gata.
AX

#3 - Tantkalle

Härliga bilder med mycket djup i, den första blir klar favorit!!

#4 - Violen på Brandholmen

Fin triss och här kan man tala om djup i dubbel bemärkelse i första och sista bilden!
Trevlig helg!

#5 - Anna-Karin

Åh, det ser ut som en vacker plats. Vilken härlig resa.

#6 - Gammelsmurfen

Kan inte annat än gilla djupet i dina bilder

#7 - Life of Johanna

Så läcka bilder på djup

#8 - Eva Trillian

Fina bilder med gator och gränder som leder blicken i ni bilden - för att inte tala om vyn i bakgrunden i första bilden! Vacker!

#9 - Åke

Första bilden blir utan tvekan min favorit :) Italien är ett tilltalande land :)

#10 - Musikanta

Intressant att få läsa om platser där jag aldrig har varit. Urbino verkar att vara en liten underbar stad med tanke på de bilder som du visar. Jättefint triss!
Kram från Ingrid

#11 - Kerstins foto

Verkar vara en fin plats det där. Fin triss blev därifrån.

#12 - Inger

Jag är glad att inte dessa trappor är min väg till och från jobb och affär, men de representerar djup väldigt väl. Fin triss!

#13 - Anki-itte

Bra djup i dina vackra bilder.

#14 - Anki-itte

Bra djup i dina vackra bilder.

#15 - Per-Anders

Fina bilder från Italien. Det verkar finnas mycket spännande att titta på i Italien.

#16 - Åsbergs Foto

Fina bilder av stadsmiljön :)

#17 - Caroline

Nä det är verkligen trist väder nu.
Men man kan lätt drömma sig bort genom att se på dina fina bilder!

#18 - irene

oj så fint

#19 - Life of Johanna

Tack så mycket, tur du inte plumsa i helt haha :)

#20 - Anna-Lena

Djupet finns i dina bilder. Bra alla tre.

#21 - Freja

Så vackra bilder, jag vill resa till Italien igen!

#22 - Helena på Fototriss

Grattis, du är en av finalisterna i tävlingen! Lycka till i omröstningen som pågår fram till söndag kväll.

#23 - cissi

Fint fotat från en vacker stad! Verkar som man behöver ha skaplig kondition för att vandra runt där! ;)
Grattis till platsen i finalen!!

#24 - Musikanta

Nu har jag röstat på dig i fototrisstävlingen. Håller tummarna för att du vinner - din bild är så fin!
Kram från Ingrid