Barbro S

Lite smått från stugan
Jag saknar ibland Fototriss som numera bara finns på Instagram. Då jag inte äger en smartphone eller surfplatta kan jag inte vara med där. Det var så roligt att anta utmaningen och leta motiv på olika teman och ibland fick man använda udda bilder man samlat på sig. Idag ska jag visa lite sådana här, mest kattbilder blir det.
 
Regnat mycket har det, den senaste tiden i skurform så solen har lyst emellanåt. Till och med katten vill ha paraply.
Det fina paraplyet har min systerdotter köpt i London som hon nyss besökt.
 
Soligt var det mest hela dagen igår då resten av bilderna är tagna. Bryggmyser gör Desirée.
Hon gillar att iaktta trollsländorna och emellanåt fångar hon en också och smaskar i sig.
Fina vingar har de men också vackert glänsande huvuden som inte syns här, i blått eller grönt.
 
Tusse vill ha överblick och tufft hoppar han upp på bryggräcket utan rädsla för att ramla ned.
När det började plaska hejvilt av en drös simmare i sjön var det tryggare nere på bryggan.
Lite närmare vid grannens brygga ser man en del av simmarna, som nog deltog i en triathlontävling för sen såg vi dem springa.
En som tog sin tillflykt till andra grannens brygga var denna and som inte ville titta.
Inga andungar med sin mamma har kommit på besök i år och det är första gången någonsin som jag minns. Jättetrist! Saknar deras närvaro.
 
Brorsdottern med familj kom på besök och då blir det alltid livat. Här har familjefadern kastat sig ut för att simma över sjön och resten av familjen samt L:s kompis följer efter i båt.
Pojkarna i tolvårsåldern valde att simma andra hälften tillbaka över sjön. De frös alla ordentligt efter simturen med vitnande fingrar och tår. Mer än 18-19° var det nog inte. Det är lagom för ett snabbt dopp med några simtag. Jag längtar faktiskt tillbaka nu för att ta ett dopp idag då solen värmt en hel del. Kanske tempen har höjts till 20°, hoppas jag.
 
Hoppas ni också njuter av sommaren!
 
 
 
#1 - Lena i Wales

Underbara sommarbilder!
Här behöver vi mer parapy än solkräm!
Ha en fin dag!