Barbro S

Fototriss - Så här ser det ut där jag är idag.
Roligt att Fototriss kommer igång igen. Första temat blir den återkommande årstidsjämförelsen mellan alla oss Fototriss-bloggare: "Så här ser det ut där jag är idag". Det blir inga vackra landskapsbilder hos mig då vädret är ordentligt gråtrist med strilregn och lågt hängande moln. 

En dag då mörkret tidigt tar över, vilket kanske är helt rätt för en Halloween-afton. Bara fyra små häxor har ringt på min dörr ikväll, får hoppas det kommer fler då min godisskål ännu är full. Jag skriver alltså detta redan lördag fast utmaningen gäller söndag.

Mitt på dagen fanns ännu snö kvar men nu är allt bortregnat. Bilden är tagen från min balkong mot radhusområdet på Glassgränd. Det rosa radhuset längst till höger på bild är förresten till salu. Inget för mig då huset vägg i vägg har två långhåriga, norska skogskatter som inneboende. De har varit tuffa mot min Tusse men jag tror han har börjat inge lite respekt numera.

Här kommer han förresten, rusande uppför kattrappan lite för fort, därav suddigheten, ivrig att komma undan regnet och få sig lite godis av matte:).

Det får bli ännu en utsikt från min balkong för att visa hur det ser ut hos mig på Västra Ersboda i Umeå denna vädermässigt tråkiga lördag.

Jag tror man kan kalla denna årstid för höstvinter eftersom det växlar mellan vitt landskap och mera färgglatt om än med avmattade höstfärger.

Mitt förra blogginlägg Frostigt visar landskapet lite vitare och vackrare, tycker i alla fall jag.

Fler bidrag på temat hittar ni på Fototriss.
#1 - Carina@PocoLoco Creativo

Tack för turen!

#2 - @Spisat

Burr! Snöiga kalla bilder och annonsen under är för underställ :)

#3 - Lena/isis

Härliga höstlika bilder. Lena/isis

#4 - Axart

Härligt! Katten är favoriten:)



AX

#5 - Barnens Hjältar

Samma trista väder här :-)

#6 - Pysselfarmor

Åh det är litet snö i Umeå...

Fina bilder och kisse gillas här.

Fortsatt skön söndag.

#7 - Misswhatsit

Vackra foton trots gråvädret! Det ser ut ungefär som hos mig utom att snön ännu lyser med sin frånvaro. Den är nog snart på gång.

Tusse är en riktig sötis.:)

Ha en bra söndag!

#8 - Ingrid

Så roligt att få se hur du har det Barbro. Snö har vi sluppit hitintills, men det kommer väl det också. Just nu har vi milt och gott höstväder.



Tack för din kommentar hos mig och ha en fin fortsättning på söndagen./Ingrid

#9 - LEna Norgren

Härligt och Tusse har väl varit ute på Bus eller godis....tur du hade godis i skålen!

#10 - Mia

Ser kallt ut hos dig brr...

#11 - Toves Foton

Lite av limboväder - varken höst och vinter. Kissen börjar få det lite kallare om tassarna. Fina bilder!

Trevlig söndag! :)

#12 - Johanna (en liten paus)

Brr ser kallt ut - söt liten kisse.



Ha en mysig söndag!

#13 - Barnens Hjältar

Kul att du gillar dem :-) Tack!

#14 - skogsfrun på dal

Jag tycker det är fina färger på dina foton. Missen har egen trappa...mysigt!

#15 - Anneli - A'la Foto

Vad fin Tusse är! Jag hejjar på honom mot skogisarna! :O))



Ha en fin kväll!

#16 - Gammelsmurfen

Usch ja. Snart är snön här igen. Även i Skåne...

#17 - Pierre

Mycket vitare än här. Vilket fin trappa lilla kissen har :)

#18 - Pialotta

Hos dig ligger lite snö nu.. inte här i Skåne ännu, vilket jag hoppas det inte gör på länge än. Kul att se hur våra olika landskap förändras:)

#19 - Birgitta

Härliga bilder från din plats på jorden. Söt kisse som är skicklig på att balansera :)

#20 - Jah Hollis

Fina ögonblicksbilder och nog verkar det vara nära vintern där.

#21 - VinterVild

Fin kisse, kan förstå att han vill komma in i värmen :)