Barbro S

Kommunikation
Fotoutmaningen denna vecka blir kommunikation i alla dess former. Efter en hel del funderande och lite letande fann jag dessa bilder i arkivet. Ute regnar det grått så jag lockas inte ut och leta nya motiv, tyvärr.

Den första bilden visar färjan från/till Norrbyskär, ett fint utflyktsmål en sommardag. Ute på ön lyste solen men åskmolnen hopade sig över fastlandet.


I Sundsvall har de målade drakar sponsrade av olika företag. Här i Umeå har vi fått motsvarande löv som det bråkas för fullt om på kultur- och insändarsidor.


Det vore inte min triss om jag inte också stoppade in en djurbild. Denna lilla vän kröp stillsamt på några betongplattor, men när jag närmade mig med kameran för att ta en makrobild reste den sig hotfullt (!!) upp och kommunicerade tydligt till mig:  --Kom inte närmare!


Fler kommunikationsbilder hittar ni på Fototriss.
#1 - carina

Härlig triss, snigelns hotfulla min får min röst!

#2 - princexswe

Fin triss. Måste ju ge min röst till den sponsrade draken. Sponsrad av min gamle arbetsgivare.

#3 - Lasseivomma

Snygga bilder, men snigeln var väl lite extra. Inte visste jag att de kan vara ilskna. Det är säkert en mördarsnigel, tur att du kom undan.

#4 - Helena/Bildbloggerian

Jag blev lite full i skratt när jag läser Lasses kommentar här ovan - självklart är det en mördarsnigel, det ser man ju på den skräckinjagande hållningen =)

#5 - kadermo

Kul tolkning, gillar snigelbilden bäst. Har fotat massor av sådana i sommar.

#6 - Helena Kulle

Härlig bild på snigeln, den blir min favorit för dagen.

#7 - Charlotta

Hi, hi Jag undrar vad han hotade med. Att slemma ner dig? :D

#8 - Johanna - Fotoblogg

Så fina bilder du har valt! Draken och snigeln var så häftiga. :)

#9 - Anna ..tassar in

Men hallå..där lilla snigel akta dig..annars tar jag dig..:)mmm så pass trevlig triss du presenterar..man blir ju glad av den..

#10 - Mia

Gillar din bild med färjan - tänker att sjömärket också är en form av kommunikation/information :)

#11 - Josla-dyslexi

Härlig triss,snigeln hatar jag....

#12 - cat

Snigelbilden blir min favorit i din triss:)

Har själv råkat ut för något liknande med en svart skogssnigel. Så fort jag skulle fota så vände den sig mot mig och i högsta snigelfart kom den mot mig:) Inte så fort m a o.

#13 - Herr D

Halloj!

Nu finns svaret på min lite långsökta tråd i eget Tema från Fototriss.

Trevligt med lite annorlunda kommunikation :-)

Ha det gott /

#14 - Gunilla

Tack för ditt besök!

Jag gillar din svenska drake!

#15 - Lena Norgren

Snigeln var ju fantastisk!!!!!Synd att inte hela snigeln hade samma skärpa men ansiktsuttrycket talar ju sitt tydliga språk!!!!

Läckert!

#16 - lilalili

Underbara bilder i din triss!!!

Ha en riktigt skön dag! Kramis