Barbro S

Fototriss-Bokstäver
Idag ska vi fotografera bokstäver till veckans fototriss. Det är verkligen inget motiv som finns i mitt arkiv så jag tog med mig kameran ner till stan där det är skyltsöndag och fotograferade skyltar med , som jag tyckte, fina eller annorlunda bokstäver på.

Om man ska resa utomlands besöker man gärna detta kontor.


En prylaffär med tyskt namn skyltar med dessa håliga bokstäver.


En kinarestaurang som jag ofta besökte förr när den var ny i stan.


Fo ce ras, om det uttalas med lite skånsk dialekt där inte r:et hörs så tydligt så har jag ordet forceras, vilket inte var planerat utan bara blev. Hur ska man tolka det budskapet så här i adventstider med ljus, glögg och tomtar på skyltsöndagen?

Fler bokstavsbilder hittar ni här.
#1 - Anni

Jag tränar på mina rullande skånska rrrrr och hör att det blir forceras! Kul kombination!

#2 - Ladyinblue

Hejsan, du har hittat lite olika stilar, att de sen blev "rätt" kombination är ju bara roligt. :)

JA ska Du besöka tvåan och även trean så måste Du ta till ettan :) så sant så :)

#3 - ormbunke

Ja här har du verkligen fått till det.Snygg triss. Anita

#4 - Irrhönan

Fina bilder - och kul tolkning av temat!

#5 - Dahlarna

Fina bokstavsbilder! Jag gillar det håliga bokstäverna! Hoppas att du har haft en fin första advent!

#6 - Vickis

Fina foton och bra tolkning av bokstäver, alla av skyltar men helt olika stilar!

#7 - Camilla- Bilder Av Livets Lust

Rolig tolkning på triss temat....

#8 - Nukke

Oj de var fina bokstäver ! 3. är så vacker och maten säkert gott också där !!!

#9 - LEna Norgren

Härliga foton och annorlunda fokus en skyltsöndag...fast vi har väl bara inte fattat att det var just skyltarna som skulle kollas denna dag...

#10 - Skogens drottning

Härliga bilder! Du är verkligen duktig tycker jag! Själv är jag en "nybörjare" med kameran måste jag säga... har aldrig fotat speciellt mycket men tänkte att fototriss kanske kan ändra på det :)



Ha det gott!

#11 - Jah Hollis

Ja, där fick du till det. Men här i Skåne utelämnar man inte några R när man talar. Som smålänning boende i Malmö sedan över 20 år vet jag att det är uppe i trakterna runt Kalmar som man skulle säga Focera. Där säger de ju koov när man ska säga korv. :-)

#12 - Kjell E

Verkligen fyndigt och kul.

Bildmässigt bra, så du har verkligen lyckats, med ett "hopplöst" tema.

#13 - Kullagulla

Tack för att du tittade in på min blogg. Vilken rolig ide du hade, att du lyckades bilda ett ord. Jag tror att restaurangen är min favorit, kanske beroende på att de har god mat... Ha en bra dag.