Barbro S

Fototriss - Siluett

Precis när jag kommer hem från kvällen surströmmingsfest med mycket skoj, sång och dans förutom den illaluktande fisken så är det dags att göra ett inlägg till veckans nya fotoutmaning, bilder med siluetter. Inte så lätt att finna sådana bilder hos mig men det blir två motiv från stugan.


Tusse iakttar intresserat änderna som besöker bryggan i hopp om att få sig några brödbitar.



Ett läckert lutande träd över Piparbölesjön.

Och så en bild på mina kära katter som troligtvis hittat en fluga på badrumsfönstret.


Fler bilder på siluetter hittar ni på Fototriss.

#1 - Dahlarna

Hej!



Min favoritbild hos dig idag är mittenbilden på det lutande trädet. Vackert med den fina himlen i bakgrunden. Ha en riktigt skön söndag!

#2 - Jah Hollis

Fina bilder du visar på veckans tema. katterna i fönstret är sköna.

#3 - Kadermo

Katterna blir min favorit, saknar min katt nu. Men snart åker vi hemåt igen ...

#4 - Princexswe

Jättefina siluetter hos dig. Mittenbilden blir min favorit.

#5 - Irrhönan

Tvåan med trädet gillar jag.

#6 - ViDu

Det lutande trädet är jättefint. Vilka mysiga katter...

#7 - JACK

tack för din kommentar, dina är super!

#8 - christina

Trädet blir min favorit!

#9 - Rimkogeren

Et ord er nok: FANTASTISK :-)

#10 - Anneli

Katter är alltid söta.! Särskilt när de gör hyss! :O)))

#11 - Lena Norgren

Jag gillar det lutande trädet bäst ...men nu blev jag sugen på surströmming......mmmm

#12 - Bildgatan - Avsändare Margareta

Ja, du börjar skriva om en av mina favoriträtter, någon gång per år. Vid två tillfällen idag har jag stött på mat som jag gillar och är säsongsbetonat.



Nu till din triss och det var härligt med dina katter samtidigt som det lutande trädet var en fin siluettebild.



/Avsändare Margareta

#13 - Sofi H

Tack så jättemycket!



Mittenbilden här hos dig blir min favorit!

#14 - Bluewhiskey

Haha, jag älskar bilden på katterna :)



Jo, ramarna runt bilderna i fototrissen den här veckan och de andra med för den delen, ligger i kodmallen på något höger, den hör till med det tema jag valt, och även om jag sedan gjort om det mesta så har jag lämnat ramarna kvar :)

#15 - Bibbi

Snygga bilder. Den översta är ju lite rolig med lurpassande katt. Men jag tror jag väljer mittenbilden som min favorit eller den första. Äh, de är fina alla tre.

/Bibbi