Barbro S

Fototriss-Liten

Unicef har i april en kampanj För varenda unge så därför ger Fototriss oss utmaningen att visa bilder på temat Liten. Jag är själv Världsförälder sen många år tillbaka så jag stödjer absolut Unicefs arbete med behövande barn i världen.

Bildmässigt var det däremot svårt att hitta motiv till temat då jag vill använda de foton jag tog på min resa till Toscana i påskas. Bland alla gigantiska byggnader, statyer och skulpturer var det lätt att känna sig liten men bilderna visar nog mer det stora jag såg och upplevde.

Dessa tre foton plockade jag i alla fall ihop. Först en liten flicka på en vacker karusell på Piazza della Republica.

Ganska nära Ponte Vecchio fann jag denna arga staty men också en liten duva som skymmer sikten för mannen som vill skjuta.

Liten duva stjälper ofta stort lass, visst heter det så :)?

I en stor, ganska trist, park i staden Montecattini Terme där vi bodde fann jag denna lilla skulptur som får bli mitt sista bidrag idag.

Och det är ju också barn med som försöker klättra eller nåt?

Fler bidrag på temat Liten hittar ni här.

#1 - Mia

Fin triss - blev speciellt förtjust i karusellen (och din bildtext till bild två - den var/är läcker ler).

Mia

#2 - Maria G

Härliga bilder i denna fina triss!

Ha en bra dag!

#3 - Ingrid

Hejsan Barbro!

Vilken fin triss du fått ihop. Jag var lite inne på ett liknande sätt att tackla det här temat, men upptäckte att jag nog utnyttjat de fotona tidigare, så det fick bli en annan inriktninge.

Ditt mittersta foto är jättebra tillsammans med din text.

Ha en skön söndag!

Kram Ingrid

#4 - cat

Heja duvan, den kan nog vara en riktig liten fredsduva:)

Fin triss och härliga bilder :)

#5 - Erik "Semlan"

Bra fångat, speciellt duvan som skymmer sikten för arga statygubben. Härligt! Med tanke på vad duvan bär på för symbol passar det ju jättebra. :-) Väljer duvan i din triss. Tack för din kommentar hos mig. Ha en skön söndag Barbro!

#6 - Jah Hollis

Jag blir lite förtjust i den pistolviftande statyn i mitten. Trots att det ser rätt våldsamt ut. :-)

#7 - Lena

Vackert!

#8 - Kerstin

Härlig triss, jag gillar speciellt mittenbilden. Det ser rätt kul ut med fågeln mitt i siktet. :)

Ha en fin vecka.

#9 - Anni

Vilken häftig staty - undrar varför man gör en sådan? Skulle vara kul att se hela! Den blir min favorit tillsammans med sin fredsduva! Snyggt fångat!

#10 - Beppan

Kul och annorlunda lösning på trissen!!

#11 - Maria

Gillar din tolkning av veckans triss, du har verkligen tänkt till lite.



mvh Maria

#12 - Anna

Fint! Hade varit kul med en tredje skulpturbild oxå!