Barbro S

Fototriss - Inuti

Så roligt att Helena valt mitt Fotostafettema till veckans fotoutmaning, nämligen Inuti. Jag inser att ämnet var lättare att ge bort än att få, så fina askar med så vackert innehåll som Lisa hade har inte jag. Det får bli lite blandat.

Idag lyser solen från en klarblå himmel och jag längtar ut på Nydalasjön där vi har tänkt åka skidor lite lugnt och njuta av dagen. Kanske fika ute i en snödriva också.

För några veckor sen besökte jag ett tropikhus med diverse läbbiga invånare. Inuti burarna lurade reptiler av alla de slag.

Här ser ni två pytonormar, tror jag det var, den ena rörlig, den andra mer avvaktande.


Inuti buren, bakom glaset som tur är, herr Rutpyton som är mycket nyfiken och verkar vilja lura ut vad som finns inuti vännens ryggsäck :).

För alla känsliga, inte minst mig själv, avslutar jag med en ljuvare bild, harmonisk men inte så spännande, på vad som döljer sig inuti en utslagen Amaryllisblomma.


Jultomtefärger, upptäcker jag.

Fler bilder på temat Inuti finner ni på Fototriss.

#1 - Pialotta

Oj, ojsan de där är tur att de finns inuti glasskalet;-)

Din blomma, där man ser innehållet, så himla härlig:-)

#2 - Ingrid

Så härliga bilder Barbro!



Ormar gillar jag inte, så det är tur att de är bakom glasvägg och vackra är det förstås. Men din blomma gillar jag nog allra bäst!



Kram Ingrid

#3 - Anni

Så sensuell din sista bild är - läcker!

#4 - Misswhatsit

Härlig triss med mycket färg. Bild nummer tre blir favoriten även om ormarna också är vackra.

#5 - Mia

Vilka läskiga ormar - vilken TUR att de var INUTI sina montrar :)

Mia

#6 - LEna Norgren

Det är ju en himla tur att ormarna håller sig i sina terrarier, men min favorit blir din härligt röda amaryllis.Den har du verkligen lyckats med!!!!

#7 - Anna ..dansar in

Hjääälp..ormar är lite scary kan jag tycka..men fascinerande....cool blombild..

#8 - Mona

Man får vara glad att ormarna är INUTI sitt terrarium. Härlig blombild.

Min bild består av tre sammansatt bilder. Det är bara svårt att se var gränserna mellan dem går. Skulle har gjort en ram runt varje bild, men jag har inte lärt mig hur man gör än...

#9 - Hero

Tur att ormarna var inuti terrariet...jag gillar inte ormar, tycker de är hemska. Så den sista bilden blir så klart min favorit:)

Ha en bra vecka!

#10 - Kerstin

Jag har tyvärr fått scrolla förbi dina bilder från Tropikhuset, har en läskig ormfobi.

Men amaryllisen var riktigt fin. Snyggt foto! :)

Ha en fin vecka.

#11 - Jah Hollis

Jag tycker ormar har lite oförtjänt dåligt rykte. Det började visst redan i Paradiset... ;-)

#12 - P.K

Isch, ormar. Fina blder men trean är nog vad jag klarar att se längre på..

#13 - Cecilia Artista

Vilken tur att ormarna var inuti och inte utanför terrariet!

Blombilden är verkligen läcker.