Barbro S

Årets första Fototriss
Fototriss är tillbaka efter juluppehållet och årets första utmaning är att visa bilder på temat "Så här ser det ut där jag är idag". Bilderna ska helst vara dagsfärska och mina togs igår lördag, men eftersom det är natt nu så finns ingen färskare dag. Den stränga kylan och mängden av snö gör landskapet så vackert och på mina dagliga promenader följer ofta kameran med. Igår vad det dessutom så milt, bara - 5° och en låg vintersol.

Så fort jag rundar hörnet på huset som innehåller lägenheten där jag bor ser jag en söt snöborg.

Fräckt gapar den mot mig.

Jag fortsätter genom bostadsområdet, förbi min lilla skog och ut på Ersbodaängarna där snön brer ut sig över fotbollsplaner och hundrastarängar.


Sen följer jag en upptrampad stig istället för cykelbanan som är plogad bara för att få gå kvar i solen så länge som möjligt. Tillbaka i gränden bredvid min ser jag härliga snöhäng här och var. Det bästa som täckte en hel balkong i fredags har tyvärr släppt så det hann jag inte fotografera, men detta är inte så illa det heller.

Det kan vara lite svårt att se ut genom fönstren, eller hur?

Fler triss på samma tema hittar ni här.
#1 - Frida

Oj, där ligger snön djupt. Så ser inte träden eller husen ut där jag bor nu.

Jag gillar verkligen den sista bilden på huset med riktigt mycket snö.

#2 - Helena Kulle

Wow med snö, den sista bilden är ju hur häftig som helst.

Så vackert, strålande sol, minusgrader och fin vit snö, fantastiskt vackert :)

Ha en fin söndag.

/Helena

#3 - V.I.C.K.I.S.

Vilket vy med "överhänget" på sista bilden! Snygg triss!

#4 - V.I.C.K.I.S.

Tack förresten för att du "påminde" mig om trissen... hihi... jag hade visst lite bråttom tror jag! :)

#5 - Xini Björnmamman Does Thailand

Wow, vilka vackra foton!

Ingen snö här, bara 33 plus grader ;).

Ha en fin söndag!

Xini Björnmamman

#6 - Kullagulla

Hoppas du har fått en bra start på det nya året. Här är allt lugnt och stilla än så länge. Du har som vanligt en jättefin fototriss. Drivan på sista bilden ser lite "farlig" ut, vill inte stå under den!

#7 - Gunvor

Supervacker triss! Härliga vinterbilder..den med snöhänget var riktigt läcker.

#8 - Gunvor

Du..jag glömde säga angående din fråga om jag har nåt specialfilter till kameran när jag fotar mot solen. Och det har jag inte. Har bara en vanlig liten digitalkamera.

Ha en härlig söndag!

#9 - Misswhatsit

En härlig triss. Fotot med snö på hustaket blir nog favorit. Det kan bara hänga på minuter innan allt detta rasar ner :)

#10 - DAHLARNA

OJ vilket snööverhäng från taket! Måste braka till rejält när allt det faller ner. Underbart härligt med sol. Det hade vi igår, men idag är det tyvärr mulet igen... Ha en fortsatt skön söndag!

#11 - LEna Norgren

Härliga och vackra vinterbilder och hängdrivan vill man inte gärna ha ner i nacken.....Nu när vi får se solen och värmen kommer tillbaka känns det ju underbart.

#12 - Hedwig

Vilket överhäng, ser ju riktigt farligt ut. Tänk när det dråsar ner.

#13 - Maigiz

Härlig bild den där sista. Det ser ut som en riktig tomtestuga. Härliga bilder.

#14 - sarahs bildbloggeria

Wow, sista bilden är ju grym!

#15 - Lena/isis

Vackra bilder. Den i mitten blir min favorit. Lena/isis

#16 - NatureFootstep

mycket snö här med. Jag gillar bäst den sista med snön som hänger i stora sjok. :)

#17 - AmeliaWatson

Åh, din 3:e bild är verkligen underbar! =o)

#18 - Jah Hollis

Fina vinterbilder och en rejäl snödriva som täcker det där taket.

#19 - Shannara

Wow, sista bilden är kanonkul. Jag bävar för när snön ska börja rasa från taket här!

#20 - Lena

Kul du hittade till mig =)

Visst är det fint med snöbilder, din sista bild med snö hänget...helt underbar bild....



/ Lena

#21 - Jah Hollis

Visst får man skämta om att vara i himlen.

Fast det är sällan det känns så på jobbet. :-)

#22 - vildhunden

Det är mycket snö på fotografierna.

Den sista bilden på huset är "asläcker" :-)

#23 - vildhunden

Den sista bilden på huset är läcker med all snö som skymmer utsikten.

#24 - Bibbi

Fina bilder! Gillar överhänget som bild men läskigt när man går under sånt.

/Bibbi