Barbro S

Fototriss - Pyton
Ämnet för veckans fotoutmaning är faktiskt "Klara, färdiga, gå", men eftersom jag efter ett besök på Tropikhuset igår vill använda färska bilder tänker jag varna känsliga tittare på detta sätt.

Visserligen är ormar långsamma i sina rörelser men det var ändå svårt att få skarpa bilder genom inte alltid så rena rutor. Veckans tema är ganska svårt men så här blev det när man som jag vill visa det senaste.

Denna ihopringlade pytonorm ser väl riktigt klar ut!



Här anas en viss rörelse på en större Tigerpyton, den är redo!

And here we go, upp mot högre höjder i ormvärlden.


Jag måste erkänna att se så många ormar på en gång gav mig en liten känsla av obehag, men samtidigt fascination för allt det ovanliga och så roligt att komma så nära i trygghet och få ta otaliga foton, som tyvärr inte blev så bra som önskat. Jo, en del förstås och jag ska göra ett ytterligare inlägg om besöket på Holmsunds Tropikhus senare.

Fler bildtriss på temat "Klara, färdiga, gå" hittar ni här.
#1 - Princexswe

Inte mitt favoritdjur så jag lämnar din sida fort med att säga ett du har en klockren triss.

#2 - cat

För ett år sedan försökte jag också fotografera ormar som fanns bakom ganska smutsiga glasrutor, så jag vet hur svårt det är att få bra bilder. Men jag tycker att du har lyckats bra med dina. Gillar mest sista bilden där huvudet sticker upp :)

#3 - Mia

Även om jag inte är helt förtjust i ormar är jag förtjust i din triss - perfekt :)

Mia

#4 - Jah Hollis

Fina bilder. Och ormar är fascinerande djur. Jag var för många år sedan på en ormutställning där samtliga ormar var oerhört giftiga. Men vackra också.

#5 - Lena

Bra tolkning men lite läskigt :) Lena/isis

#6 - Pialotta

ormar facinerar med sina smidiga rörelser och visst är de så vackert tecknade.. den där naturen den kan den:-) Underbar triss:-)

#7 - LEna Norgren

Ja härliga bilder trots smutsiga rutor och visst är Tropikhuset värt ett besök!Du har en klockren tolkning....tur ormarna var bakom lås och bom!!!

#8 - Camilla-Bilder Av Livets Lust

huj, ormar är inte min grej...

men en härlig triss har du fått till!

#9 - Kari Receptomaten

Hemlisssss: Köttfärsåsen på bilden är helt vegetarisk faktiskt :)



Fina ormar!

#10 - Misswhatsit

Även om ormar inte är mina favorithusdjur måste jag säja att dom är vackra. Bilderna blev bra och nummer ett blir den jag gillar allra bäst.

#11 - Kjell E

Häftiga ormbilder.

Ormar, likt katter, agerar verkligen efter klara färdiga gå.

#12 - Frogprincess

Jag tycker om ormar och de här var mycket vackra.

#13 - LissenTo

Lite rädd är jag också för ormar.

Har dom gärna en lång bit ifrån mej.

Ha det gott!

#14 - Anni

Jag gillar ormar! Ville ha en som husdjur när jag var yngre, men det tyckte inte min mamma var någon bra idé...

#15 - Kerstin

Åh, ormar är jag dörädd för så jag har bara scrollat förbi bilderna. Klarar inte ens av stillbilder på dom. Men jag vill i alla fall titta in och tacka för kommentaren hos mig. Pulkbacken vi var i är den som ligger mellan terasshusen och Ersängsskolan. :)

Ha en fin vecka.