Barbro S

Lite katt
Så försvann solen igen och dagarna är gråvita med inslag av virvlande snö. Ids inte promenera utan motionen består av skottning och sopning av altan, uppfart och  kattrappa samt trampa upp en gång till dem på baksidan. De vill inte ut mycket men möjligheten ska ju finnas om lusten kommer på. På området bakom naturremsan dök en katt upp och då flög Tusse ut, beredd att försvara sitt revir. Som tur var dök ytterligare en katt, en stor lurvig en, upp före och körde bort besökaren. Tusse hann aldrig fram utan fick bara iaktta kampen mellan dem.

Annars ser det mest ut så här utomhus, en tass i vädret för att slippa bli kall.


Eller som Desirée sitta i fönstret för att ha koll på mig när jag skottar.


På klösmöbeln ute på balkongen sitter de däremot gärna och spanar.

Jag fick böja mig ut genom en annan ruta för att få med dem på bild. Fotografens vedermödor :).

Apropå drömmen för två  inlägg sedan så blir det en bruschetta. Vi har tackat ja till att åka till Toscana i påsk och det känns absolut jätteroligt. Katterna kommer att bli lite mer ensamma än tidigare resor eftersom ingen kommer att bo med dem, men jag har löst det med granne och väninna som turas om att besöka och sköta om dem.

Jag gillar drömmar för de talar till mig och hjälper mig att förstå tillvaron. Ibland i alla fall för en hel del drömmar är förstås obegripliga. Jag berättade ju om mobbingen tidigare och för två nätter sedan drömde jag följande :

Jag satt vid ett ovalt bord med många människor, på var sida om mig satt två av mobbarna, tvillingar var de och åtminstone den ena var nog ledaren. Det var stora killar, långa i alla fall, men nu hade de krympt och var knappt längre än mig. Jag kände min vrede och sa "Jag har nog lust att göra så här" och så slog jag ihop deras skallar, men mycket löst för någon större fysisk styrka besitter jag inte. Sen bultade jag på dem en del, men kände ganska snart att jag egentligen inte var så arg på dem längre utan släppte taget. Då övergick jag till nuet där vi i gruppen runt bordet höll på att planera en föreställning av något slag och jag frågade bröderna om de ville vara med i den.

Bra va, var nog inte så dumt att skriva av sig lite i bloggen?

Januari är nu lugn på måsten så då ska jag ta itu med bildarbetet på allvar. Sortera 2009 års bilder i olika mappar, göra en ytterligare rensning av mindre bra bilder och fortsätta med bildspelet om Venedig. Synd att jag inte klarar att sitta framför datorn så långa stunder för det finns onekligen mycket att göra.


#1 - Frogprincess

Ja nu vill inte många kissar vara ute så länge...