Barbro S

På spåret
Fototrisstemat är idag "På spåret" och det är nog det svåraste temat hittills för mig. Inte en enda järnvägsbild, inga harspår i snön, ingenting, fast jag letade och letade bland mina foton. Skulle jag vara tvungen att åka iväg till järnvägsspåren som inte ligger så nära där jag bor, men idag ska jag ju på Spa och njuta?

Till slut hittar jag som tur dessa bilder från mars ifjol då jag var ute på min första skidtur på många, många år. Jag kämpade men jag kom aldrig ikapp min väninna som är en duktig och flitig motionär (till skillnad mot mig, som mest bara promenerar).

Här ser vi hennes spår, hon skatar, det gör inte jag. Man kan säga att jag åker skidor på spåren, hennes.


Jag närmar mig. Hon åker på Kullasjön på väg över till förbindelsen mellan den och den större Piparbölesjön.


Men här har hon dragit iväg över storsjön och hur mycket jag än spårar kommer jag inte ifatt.

Jag är henne i alla fall på spåren och kanske hinner jag upp detta år :).

Vill du se fler varianter på temat så finns de på Fototriss.
#1 - Pillargontanten

Det var ju en alldeles utmärkt tolkning :O)

#2 - Nollan

Så du är väninnan på spåret, som dessutom lämnar snygga spår efter sig :) Och promenera är väl en alldeles utmärkt motionsform!

#3 - Jah Hollis

Det var väl en bra tolkning. Hoppas hon väntade på dig så att du inte tappade spåret. :-)

#4 - Misswhatsit

En fin tolkning och snygga spår i snön. Det ser ut som om det var en härlig vinterdag också.:)

#5 - Kerstin

Haha - härlig tolkning av uppgiften! Jag ser fram emot nya skidturer på sjöarna när solen stiger högre. Flitig motionär..? Njae.. men tack iaf. Kram k

#6 - Kjell E

Spår som spår.

Trevligt berättande triss.

#7 - Mia

Första bilden är nästan som ett konstverk :)

Mia

#8 - Val

#9 - Halloj världen! /Inger

Jag tycker att tolkningen är jättebra! Några skidspår hade jag inte i mitt arkiv och ut ville jag inte. Vi hade pratat om att hyra skidor idag, men brrr...

#10 - Monica

Åh vad härligt det ser ut, nu blir jag ju sugen på att åka jag med.

#11 - Della

Hur gick det?

#12 - Ladyinblue

Jättebra triss och vad Ni är duktiga.