Barbro S

Randig fototriss
Jag har just kommit hem från en jättetrevlig tjejmiddag på Haga med god mat, många skratt och diskussioner om allt möjligt mellan himmel och jord. Fortfarande pigg kollar jag vad veckans fotoutmaning handlar om och finner temat randigt. ??? Jag fann faktiskt några hyfsat aktuella bilder som passar in. Gemensamt för alla tre bilder är också snön, något som vi har gott om denna vinter.

Trädens skuggor bildar ränder på den gnistrande snön.


Ett trähus, dvs huset där jag bor, kanske kan kallas randigt.


Och så ett hus från området bredvid, Kylgränd, med bräder, markis och till och med persienner som bildar ränder.


Fler foton på temat randigt hittar ni på Fototriss.
#1 - foto CHIP

Fin triss på randigt! Ny modell på markis på sista bilden ;)

#2 - Marie Leya

Första bilden är ju bedårande. De två nästkommande ser nästan farliga ut med snööverhängtet över ränderna...

#3 - Princexswe

Fin randig triss du bjuder på. Min röst går till den första bilden, så vackert och fridfullt det ser ut.

#4 - eva b

Favoriten blir den första bilden, men den sköna solen! Även om den ligger lågt. Bildar så vackra skuggor...

Åh, vad jag vill ha mer sol nu!

Hos oss börjar snön försvinna, dessvärre! Packas mer och mer, och blir våtare och våtare...

#5 - Gunvor

Jättefin triss! Sista bilden har jag en nästan på pricken lika från stugan i förrgår. Kul.

#6 - Misswhatsit

Vacker triss. Det är fint med all den vita snön. Första bilden blir favoriten denna gång.

#7 - Helena Kulle

Blev galet förtjust i den översta bilden, fantastiskt ljus.

Tycker om skugga/ljus bilder...

Ha en fin söndag.

/Helena

#8 - Frida

Usch, så läskigt snön hänger på den sista bilden... men ja, jag tycker att trähusens ränder räknas som randigt. fina bilder har du tagit iallafall.

#9 - Jah Hollis

Ja, nog är det randigt så det förslår. Och vilken massa snö!

#10 - Gunsside - Norway

Fin fototriss, spesielt første bildet er nydelig ;)

#11 - Danne (@dcarlbom)

Den första bilden här var riktigt bra tycker jag :)

Även om ränder inte är det första jag tänker på när jag ser bilden så finns de ju onekligen där :)

#12 - Monica

Den andra bilden blirmin favorit, denna blåa himmel mot den gula fasaden. Kanon...eller säger vi Canon här? :)

#13 - Hedwig

Tre olika bilder på temat - gillar alla tre på lite olika sätt. Men väljer den sista för spänningen med snödrivan - och den har ju inget med randigt att göra.

#14 - Mad World

Fina bilder med randigt. Gillar nog mellanbilden bäst; sol, skugga, solglitter ...

#15 - Camilla-Bilder Av Livets Lust

Har var det snöigt och randigt...

min favvo bild i din triss blir den första bilden!

Snyggt!

#16 - Ulrica (tänker högt)

Fin triss, naturliga ränder och SOOOOOL. Den har jag inte sett på läääääänge.

#17 - mia

- en fin randig triss :)

Mia

#18 - Kerstin

Jag gillar din triss. Speciellt den första bilden.

Ser att du bor inte så långt från oss. :)

Ha en fin söndag.

#19 - mimmi

Det var verkligen fina och mysiga bilder på din triss och underbart att få se solen stråla på dom :)

#20 - Anneli

Ljuvliga bilder. Härligt ljus, underbara färger och fint motiv! Skuggbilden blir nog favorit även ifall jag gillar de hängande snökanterna också!



Ha en fin vecka!

#21 - Frida

Randigt randigt. Härliga vintebilder alla tre, först bilden gillar jag skarpt!

#22 - Vella

Härliga bilder du bjuder på!

/Vella

#23 - Pialotta

Din etta i trissen är ju helt underbar med solen som skiner så vackert och ger sken:-)

Så snön som håller på att välla ner från taket.. trevliga foton:-)

#24 - Lisa

Härliga randiga vinterbilder hos dig, den första är jättevacker.

Tack för din kommentar hos mig, den sista bilden är inte en svamp utan en korall...

#25 - Majsan

Åh, vad vackert! Första bilden blir ändå min favorit.