Barbro S

Fototriss - I bakgrunden
Ute glittrar snön så vackert i vårsolen dagen efter vårdagjämningen, då dagarna är lika långa över mest hela jordklotet, utom närmast polerna (Wikipedia). Men sen drar vi här i norr förbi och får allt ljusare, det är något att se fram emot. Fototriss vill att vi ska hitta bilder på temat I bakgrunden och det är en utmaning för oftast är det väl motivet i förgrunden som man fokuserar på.

Jag lyckades i alla fall hitta dessa tre. De två första är från en utflykt till Umeås fritidsområde Gammlia för några veckor sen. I bakgrunden båtmuséet där Egil finns.

Full fart i pulkabacken med en grön (!) fotobollsplan och lite av stadsdelen Haga i bakgrunden. Tror det är en match med Umeå IK som är på gång.

Min tredje bild hämtar jag från hemmet, en vanlig syn denna långa, kylslagna vinter.

Tusse som helst stannar inne. I bakgrunden snöhögen som bara växer (men nu ska det väl bli ändring på det snart).

Fler bidrag på temat hittar ni på Fototriss.
#1 - Erik "Semlan"

Gillar verkligen det andra fotot, härligt djup och sådan kontrast mellan den gröna fotbollsplan och all snö. Idag snöar det här i Stockholm igen, hoppas det är tillfälligt. Jodå, Slottssprinten på första fotot hos mig. :-) Ha en skön söndag!

#2 - anki

sista bilden supermysig, undrar vad katten tittar på :-)



ha en skön söndag

#3 - Gunvor

Fin triss! sista bilden med katten är så mysig, men mittenbilden var lite rolig med både gräsmatta och mycket snö.

#4 - Monika

Gillar också din triss! Särskilt sista med katten. Vi har en grannkatt som brukar sitta på deras balkong och spana på allt nedanför, men som helst nöjer sig med det. :-) Tack för din kommentar hos mig!

#5 - Jah Hollis

Den gröna fotbollsplanen mitt i den omgivande snön blir min favorit.

#6 - paula

wow gillar andra bäst härlig kontrast med en grön plan mitt i all snö!!

#7 - LEna Norgren

JA nu får vi verkligen hoppas att snöhögarna ryker all världens väg!!!!Gammliavallen gröna gräs mitti all snö blev en läcker bild!

#8 - Louise Alexandersson

Läckert m katten



Kram Louise