Barbro S

Snöskulpturer
Dessa bilder tog jag förra lördagen då Snöskulpturtävlingen avgjordes. Molnen låg tunga och snö fördunklade dagen så jag hade tänkt gå ned senare och fotografera skulpturerna i solljus, men på söndagen vräkte snön ned och den fortsatte blåsa runt så det blev aldrig av.

Denna fina lappgubbe fick i alla fall publikens pris.

Temat var visst Sameland och den samiska veckan invigs ikväll på Gammlia med fackeltåg m.m. Jag hade tänkt ta mig dit och få med mig den upplevelsen innan jag senare tar mod till mig och går på dans med mina vänner.

Modet behövs för att ljudnivån är för hög för mig så jag måste ha öronproppar när jag dansar, fula orange saker som sticker ut ur öronen. Jag måste försöka fixa frisyren så de inte syns. Sen är också danstillställningar lite stressande upplevelser för mig sen mitt tidigare liv, men dansa är roligt och träffa vänner är också berikande så det mindre trevliga struntar jag i.

En annan snöstaty är denna, barnfavoriten Plupp med det blå håret, i modern version på en skoter av det tyngre slaget.

Så läcker, jag gillade böckerna om Plupp, speciellt den med lämmlarna:).

Juryns pris gick till en vacker skapelse som dock inte gjorde sig på bild lika bra, ett foster vilande i ett omslutande renhorn. Mycket snyggt. Sen fanns där rejäla lappskor och flera andra fina skulpturer.

Nu ska jag ut med mina katter i den vackra vårvinterdagen. Tror solen redan värmt lufttemperaturen till någon plusgrad och det blåser inte. Sen blir det att dammsuga. Katterna avskyr dammsugaren så då stannar de ute ett tag till och får njuta av ljuset och den hyfsat friska luften.