Barbro S

Fototriss - Skyltar
Gårdagen tillbringade jag i stugan och tog lite bilder på kvarblivna snöhögar och sjön, men inte passar det till dagens fotoutmaning. Istället blev det till att gräva i arkivet, ganska långt bort till förra sommaren och hösten innan jag hittade några lämpliga bilder på temat Skyltar.

En ganska exklusiv restaurang prismässigt men så vackert belägen vid Umeälven. Vi har bara besökt den på lunchtid än så länge.


Mitt i stan finns biografen Filmstaden som skyltar med denna snurrande neon.

Till sist en av stadens äldsta kinarestauranger.


Fler bidrag på temat hittar ni på Fototriss.
#1 - Ingrid

Hejsan Barbro!

Det är fina skyltar du har hittat. Jag gillar nästan den där SF-skylten mest, men Ristorante 5 knop går inte heller av för hackor. Det ger en härligt sommarkänsla och det man verkligen behöva den här kalla, gråa och trista majsöndagen.

Kram Ingrid

#2 - Pialotta

SF-skylten gillar jag .. den ser riktigt gammal ut och påminner om de gamla biograferna:)

Ha de..

#3 - Lena

Fina Bilder!

#4 - Daniela

Bra triss, nu blev jag sugen på kina mat :)

#5 - Jah Hollis

Fina skyltbilder. Men kombinationen av Kinarestaurang och pizzeria gör mig något skeptisk. :-)

#6 - Carina

Bra triss! SF-skylten känns kult!

#7 - Monica o Jacob

Snygg triss, SF skylten får bli favorit den har ju funnits med i hela ens liv tror jag;-)

#8 - Mia

Fin triss - gillar SF-skylten lite extra!!

#9 - Lena

Bra triss!



Ha en skön kväll!



/ Lena

#10 - Beppan

SF-skylten är ju så fin! Blir favorit...

#11 - Anonym

Ristorante 5 knop :-)

Fast kinahak och pizzeria var också en intressant kombo!

#12 - Pumita

Svårt att välja favorit här men eftersom jag älskar film så får det blir SF-skylten. Den är fin!