Barbro S

Fototriss - I luften

Nu är det slut med att sitta stilla. Denna vecka vill Helena på Fototriss istället att vi ska bege oss ut "I luften" och leta motiv. Filosofisk som jag är ikväll känner jag för att sväva bland molnen, eller åtminstone visa bilder på sådana. 

När vi läste Naturkunskap på humanistiska linjen i gymnasiet gick vår lärare igenom de olika molntyperna och de enda namn jag kommer ihåg är cirrus och cumulus, båda vackert-vädersmoln om jag minns rätt, men cumulus är lite bulligare, lite mer föreställande.

Jag vet dock inte vad dessa kallas. De ser snabba ut, tycker jag, drar säkert vidare i en rasande fart:).

Inga moln att vila på utan man får hänga med innan de splittras i nya former.

Här är bara pyttemolntussar kvar på den blå Kullahimlen.

Fler bidrag på temat hittar ni här.
 

#1 - Jah Hollis

Ja, de är verkligen uppe i luften. De översta kan kanske vara någon form av cumulus.

#2 - Anneli - A'la Foto

Härlig tolkning...moln är verkligen vackra och mystiska och ljuvliga! Min favorit blir den första!



Ha en skön söndag!

#3 - cat

Mmm en härligt fluffig triss :)

#4 - Anna Wallin

Fina luftiga foton. himmlen är vacker i sin föränderlighet...



Önskar dig en fin söndag

Kram Anna W

#5 - Anna ..dansar in

Ja det är verkligen underhållning att studera himlen..här får jag en känsla av härliga sommarbilder..

#6 - Camilla - Bilder Av Livets Lust

....bra tolkning av temat, å visst e moln härliga att se på, ja så länge de ser ut så där i alla fall å inte är fulla med regn!!!

#7 - Ingalill

Härliga molnbilder du bjuder på :)

#8 - Bokmalen

Himlen bjuder på många fina vyer...

Kramen, Maria

#9 - Halloj världen! /Inger

Härliga molnbilder alla tre! Jag är själv glad för att fotografera moln. Mittbilden gillar jag allra bäst! :)

#10 - Johanna (en liten paus)

Vilken bra tolkning - moln är så vackra och du har fångat dem så fint!

Ha en skön söndag!

#11 - Mia

Vackra foton på himmelen - där molnen seglar runt i luften :)

#12 - Kullagulla

Vilka härliga bilder. Det har varit lite av blå himmel ett tag. Fina allihop.

#13 - @Receptomaten

Moln är alltid lika kul att fota och nu kom dem till nytta i en triss :)



Trevlig söndag!

#14 - Marmeladen

Jättefina molnbilder!

#15 - Gammelsmurfen i Nyehusen

Härliga molnbilder!!

#16 - Adnan Hadziagovic

Snygga moln! Verkligen i luften.



Ha en trevlig kväll!

#17 - Kerstin

Jag är dålig på vad molnen heter, Cumulus är det enda jag är säker på.

Fina bilder alla tre. Det är så härligt med en blå himmel och vita tussar. :)

#18 - Fia

Härligt mjuka moln;)

#19 - Lisa

Man kan verkligen inte sjunga "Inte ett moln så långt ögat kan se..." åt din fina triss ;)

#20 - LEna Norgren

Härliga moln och de är ju i ständig förändring.Första molnbilden tilltalar mej, den ser lite dramatisk ut med de gråa som smyger in.