Barbro S

Fototriss - Konst eller Konstigt
Ett riktigt kul ämne i veckans fotoutmaning men kylan utomhus gör att jag väljer att leta bilder i arkivet. Annars såg jag ett perfekt motiv igår kväll när jag tyvärr inte hade kameran med. Det hade lämnats ett fingeravtryck från en jätte på en husvägg i centrala Umeå, troligtvis av någon konstutövare men ändå härligt konstigt:).

I november var vi på besök i Umedalens Skulpturpark och där fann jag två motiv till dagens tema, en märklig sten och ett märkligt hus. Inte märkliga utan naturligtvis konstiga:).

En len sten med dalmatinerprickar gjord av glasfiber. Konst eller konstigt? Lite märkligt är det också att det döda materialet avger värme så snön har tinat bort närmast.

Där finns också ett helt hus byggt av drickesbackar, mycket läckert. Så här ser det ut inuti.

Lite luftigt kanske!

Mitt sista motiv är hämtat från en skogsvandring vid Holmsjön, någon mil utanför Umeå. Där har en stugägare valt att dekorera skogens naturliga konstverk och gjort den lite mer konstig, eller hur?

Men ganska söt:).

Nåväl, detta är mitt bidrag. Vad tycker ni, konst eller konstigt?

Fler bidrag på samma tema hittar ni hos Fototriss.
#1 - Jah Hollis

Fina och tänkvärda bilder på temat.

Trädfigurerna kanske inte är högklassig konst, men man blir lite glad av att se dem. :-)

#2 - Mia

Läcker triss - alla fotona lika talande, fast på olika vis :)

#3 - cat

En jättefin triss!

De söta trädfigurerna föll jag verkligen för :)

#4 - Lotta

Din triss är verkligen klockren! Nummer två skulle jag vilja se i verkligheten. :)

#5 - Camilla - Bilder Av Livets Lust

oj vilken härlig konstig konst triss du bjuder på..

det där huset byggt av drickabackar blir min favvo!

Läckert,.,..

#6 - Hero

Härlig triss! Drickabackarna är lite konstig, men kul, konst tycker jag.

#7 - mimmione

mittbilder ser nästan ut som en Moské fräck bild

#8 - Per-Anders

Umedalens skulpturpark verkar spännande. Måste föröska ta mig dit när jag är i närheten. Ser på deras hemsida att Umeå blir Europas kulturhuvudstad 2014. Kul!

#9 - Cecilia Artista

Bilden med drickesbackarna är ju härlig!



Jag har sett en utställning av konstnären Peter Johansson där han byggt upp ett turkiskt fort av backar som man kunde gå in i. Överst var det glasskulpturer i en del av alla flaskhålen. Glasskulpturerna var i form av unika pjäser med minareter o liknande. Så läckert - en fantastisk utställning som fick alla att gå därinne och le åt det ovanliga! Konsum o ICA hade finansierat med gratis backar! Riktigt kul! Det kanske är han som också gjort konstverket på din bild?

#10 - Susannes fotoblogg

Den sista bilden är ju riktigt söt och rolig. Den gillar jag. Hus av drickabackar verkar helkonstigt, men varför inte. Man gör ju hus av is också.

#11 - LEna Norgren

Härlig triss och backarna är läckra men träden vid Holmsjön ska jag kolla in!!!!

#12 - Axart

Fin tolkning av temat. Backarna har jag varit in i många gånger, häftig glasfiber.

Men favoriten blir den från Holmön:)



AX

#13 - christina

Snygga motiv..backarna min favvo!

#14 - Barnens Hjältar

Verkligen en temafullträff.

Läckra bilder!!

Ha en fortsatt fin kväll!