Barbro S

Njutartid
I alla fall för vissa, t.ex. min lilla Desirée som vrider sig vällustigt i gräset på min grannes uteplats.

Tusse har istället fullt upp med att spana på sorkar och inspektera reviret. Sen kommer han in med jämna mellanrum och bara flyter ut på golvet som om han bara inte orkar ta ett enda steg till:).

Själv har jag fullt upp och det är därför jag bara vill meddela att jag helt enkelt inte hinner blogga det jag tänkt. I måndags ringde nämligen snickaren och nu är bryggjobbet på stugan påbörjat och ska snart vara klart. Jag var där igår för att bjuda på fika och se hur arbetet gick och jag ska dit idag också en stund. Alltid dyker det upp oklarheter och då är det bra att vara på plats för att kunna svara på frågorna.

En av snickarna har en jättefin stoor hund med sig, en Leonberger, vars namn jag tyvärr inte kommer ihåg om jag nu ens hört det??

Som ni ser har det grönskat mindre på stugtomten. Det är alltid lite senare där men sjövattnet lyser blått och snart kan man njuta ännu mer och hoppa i från den nybyggda bryggan:).

Jag ser att de har lovat regn några dagar närmare helgen och då ska jag ta mig tid att blogga om gårdsbutiken och kanske också lite mera om Barcelona (räcker länge än:)) men nu måste jag annat. Det här inlägget skulle gå så fort men nähä, då trasslade bildprogrammet så nu har jag redan suttit alltför länge vid datorn.

Ha det så gott, kära läsare!