Barbro S

Fototriss - Manligt
Ännu ett knepigt tema från Fototriss, tycker jag, men det ska förstås vara utmaningar för oss fotointresserade. Denna gång är det också tävling med fina priser från Coolstuff. Jag funderade på vad som är manligt i min bostad, men hann inte tänka så länge då dagen var ganska fullbokad.

Vilken tur då att jag skulle få besök på lördag eftermiddag. Vad kan vara manligare än en man, tänkte jag:). Möjligtvis en händig man som sätter upp en nyinköpt hylla åt mig trots att jag inte äger ett vattenpass.

En skruvdragare har jag däremot i min ägo men den räknas väl inte som specifikt manlig idag, eller? 

Det är också manligt när vännen tar på sig förklädet och lagar till egenfångad och filead aborre.

Mycket gott blev det:).

Annars är det ganska manligt att göra stora saker, vilket inte alltid är bra. Här har ett  företag som drivs av en stark man i Umeå bestämt att riva ett gammalt funkishus i centrum som många ville bevara för dess kulturvärde. Istället ska man där uppföra en 13 våningar hög byggnad som ska innehålla hotell m.m. Enligt förståsigpåare skulle det gå att bygga utan att riva det Thornbergska huset, men företaget gav sig inte så nu är byggnaden snart borta.

Att använda stora, starka maskiner är också typiskt manligt. Men de inte bara river och förstör, de bygger upp också, både maskinerna och männen:). 

Fler bidrag på detta spännande tema hittar ni hos Fototriss.
#1 - Ingalill

Härligt triss :)

#2 - Barnens Hjältar

Trist med rivningen!

Vad trevlig med egenfiskad fisk tillagad av fiskaren :-)

#3 - Powered By Porridge

Minst sagt tråkigt att hövding Holmlund och hans polare i Balticgruppen tar bort det där huset.. men jo, stora maskiner räknas helt klart som manligt trots att vem som helst egentligen kan köra dem.



Ha en bra söndag

#4 - ju dotter

Gillar den manliga andra bilden.

#5 - Oliver

Mannen med abborrarna klarade säkert hyllan med sitt ögonmått? Att riva ner och bygga nytt har sina sidor. Ibland blir det fel. Det är ju lättare att flytta en hylla än att återställa en stadsbild.

#6 - skogsfrun på dal

Gillar särskilt mannen vid spisen, tyvärr en bristvara på torpet;-) (men en kan inte få allt)

#7 - Cecilia Artista

Vilket fint manligt besök du fick!

Så trist med rivningen!

#8 - Birgitta - FOTO chip

Bygga upp och riva ner - klart manligt - kul tolkat :)

#9 - Veiken

Härligt med egenfångad och tillagad fisk.

Tråkigt när det rivs hejvilt utan tanke. Rätt manligt, tyvärr!

Bra tolkning av temat!

#10 - Anitas Blogg - Malta

Vilken tur att just den här händige mannen kom på besök och dessutom tillagade egenfångad abborre :-)Både första och andra bilden är riktigt manliga tycker jag. Sista bilden ser nästan lite..spöklik ut. Tack för kommentaren hos mig

#11 - Sister Moonshine

Det är manligt det, en man vid spisen! Gillas!

#12 - SigridfraEnget

Bra tolkat!

#13 - Axart

Fin triss och vi har tom samma hus på en av bilderna..:)



AX

#14 - Axart

Tack för fin kommentar :), trädet är en pelarasp.



AX

#15 - Jah Hollis

Jag trodde först att det var mannen på de två första bilderna som gick loss även på den tredje. :-)

Bra triss, men min tolkning av din tolkning blev lite ofrivilligt humoristisk. :-)