Barbro S

Spa-besök del 2
Ja, nu gör jag ett försök att skriva om dagen på IKSU Spa igen. Jag sitter här nyuppstigen ur badet med blött hår så det gör inget att vara inomhus. Dagen ser grå ut än så länge men man kan skönja en smal blå himlastrimma söderöver så det finns hopp, denna Alla Hjärtans Dag:).

Det första vi la märke till sen vi checkat in på våra rabattbiljetter (gå två, betala för en) var dessa gigantiska istappar.
Förr tyckte jag att de bara var vackra men nu när jag vet mer tänker jag värmeläckage och energiförlust. Ibland bättre att inte veta så mycket, suck:)!

Vi började med att undersöka träningsavdelningen och därifrån har jag redan visat bilder när vi cyklar och trampar m.m., klicka här om du missat det. Men det finns mer, ett helt rum med cyklar, t.ex.

Föreställ dig ljudvolymen när alla dessa är upptagna med flitiga trampare. Inte vill jag vara där då:(.

Apropå ljudvolym så utmanade jag mig i lördags då jag gick på Maria Möllers show på Idunteatern med vännen min. Konsert eller musikteater har jag inte varit på sen 1995 (ca) då jag lyssnade till Marie Boine i samma lokal och fick hemska besvär både under och efter konserten. Så hemska att jag helt slutade gå på konserter.

Men nu gick det bra, öronproppar i när musiken gick igång, öronproppar ut när Maria M pratade och imiterade. Absolut helt suverän var hon på alla sätt, en superbra show som jag verkligen rekommenderar:).

Hon visade också att hon klarar tyngdlyftning, och inte lite heller, en rejäl skivstång till skillnad från dessa mindre vikter som väninnan Sofie testar.

Åt var och en efter förmåga och jag ska då vara tyst som bara fotograferar:).

Härliga ljuskronor var det i gympahallen.

Många, jättestora med detta fina blå sken.

En liten viktinstallation!

Mycket att fotografera finns det och det gjorde jag ju också. Sen har  jag så svårt att välja bort bilder så det blir lätt för många, tror jag i alla fall. Ingen av er läsare, förutom fototrissarna, ger mig ju någon respons. Bara klicka på kommentar längst ner och skriv något, snälla:)!

Efter att vi undersökt träningsavdelningen och motionerat en stund var det dags att byta om till de plagg vi fått på vår entrébiljett. Här visar Sofie badrocken, tofflorna och handduken av kritvit, mjuk frotté.
En sväng förbi ljusrummet innan vi skulle blöta ner oss blev det. Där möttes vi först av en svensk miljö i form av björkarnas vägg.

Där var det också behagligt varmt, som svensk sommar ungefär, men vi ville ha mer. I rummet innanför kunde man välja mellan hela soldagar från Miami eller Mauritius eller bara kvällssol från Bali. Sköna 29 - 30° var det och vackert rytmiskt vågskvalp hördes från högtalarna. Här njuter väninnan av kvällssolen med sitt behagliga sken.

Se så brun hon är och så länge sen var det inte sen hon besökte Spanien. Snart ska vi till Gardasjön förresten, i april, apropå ingenting:).

Med den solvärmen i kroppen steg vi in till bassängen och möttes av låg februarisol från Umeå.

Huset som Spa ligger i är väldigt vackert, tycker jag, i samma stil som Umedalens gamla sjukhusbyggnader. Jag vet inte om detta är ett ursprungligt hus renoverat eller om det är nybyggt för att passa in i det gamla sjukhusområdet.

Längre än så här kommer jag inte idag för nu räcker det med bilder, eller hur? Så det blir ett del 3-inlägg också lite senare i veckan.

Jag önskar er alla en fin Alla Hjärtans Dag!