Barbro S

Fototriss-Småkryp del 2
Den sista Fototrissen före sommaruppehållet hade temat Småkryp och Helena skrev att man fick delta flera gånger om man ville. Det vill jag för jag har hittat tre nya småkryp att visa.
 
Först ut är en vacker sköldbagge i svart och guld som gärna sitter på min Ruccolasallad. Om det är den som gör hålen i bladen vet jag däremot inte men någon är det som liksom jag själv tycker om just den smakrika salladssorten.
Småkryp nr 2 är en dagsslända som landat på vår altanstolpe och satt så stilla tills jag fotograferat den färdigt.
Den lever bara några timmar och nästa dag satt den kvar men bara som ett torkat skal. 
 
Det tredje småkrypet jag fann har jag tyvärr inget namn på, men visst liknar det en ovanlig fluga?
Många fler bidrag på samma tema hittar ni hos Fototriss som i augusti startar om igen.
 
Ute lurar blå åskmoln, en rejäl skur har vi haft och fler ser ut att komma. Jag längtar efter ett riktigt högtryck med värme som stannar länge. +12 - 16° som det varit idag räknas verkligen inte.
#1 - Karin

Vackra bilder men motiven är lite otäcka. :) På bild får dom hålla sig! ha en fortsatt trevlig sommar

#2 - Maria

Man får se så mycket när man börjar titta lite närmare på sin omgivning. Fina bilder!

#3 - Maria

Man får se så mycket när man börjar titta närmare på sin omgivning. Fina bilder!