Barbro S

Mycket nu
Ja, det är mycket nu. Kom ni ihåg vem som myntade det uttrycket? Jag tror det var någon i Lorry, men är inte säker. Jag har påbörjat och snart avslutat en kurs för att ta Grönt Kort i golf, jag och Sofie har börjat med vår sommarorientering, vi har haft planeringscafé och lite turbulens i föreningen, vilket löste sig till det bästa, verkar det som, och så ska man hinna blogga också:).

Dessutom vill jag nu vara mer och mer i stugan också vilket jag lyckades med både fredag och lördag i helgen då vädret var sommarljuvligt. En stor fågel levde om på tomten. Grannen tycker inte om att den har anfallit en stor tall vid deras stuga och borrat hål i den.

Jag tycker spillkråkan är helläcker med sin ljudliga närvaro och den knallröda hjässan vilket inte riktigt syns på bilden. Men jag förstår grannarnas oro. Spillkråkefrugan kröp in i hålet och försvann helt så där finns nog ägg som ruvas. Hur klarar jättetallen det angreppet, att bli urgröpt i mitten så där??

En fågel som inte oroar är lilla sädesärlan som är ganska så orädd även om den inte direkt gillade min kameranärvaro.

Det är så fint nu med allt som grönskar och slår ut. Bara synd att isvindarna återkom så att sommarvärmen försvann. Löven fortsätter ändå att spricka ut och blommorna blir alltmer färggranna.

Undrar när man får ta första doppet i år?

Bakom huset här på Glassgränd har den jättestora snöhögen krympt till en liten grustäckt snögroda.

Visst ser ni att den ler, den rackaren? Jag tog bilden igår och än idag ler den men i morgon gissar jag att både snö och leende är borta:). Ifjol försvann visst snöhögen den 21 maj enligt min granne men i år är allt senare.

Jag var också kattvakt i helgen och för det (och en tidigare gång) fick jag denna fantastiskt fina gåva.

Är det någon mer än jag som gillar frukt och choklad? Kom förbi och smaka:)!

I morgon ska vi fortsätta slå på golfbollar. Det känns i ryggslutet hur roligt det än är. Senare på kvällen ska jag träffa flera väninnor jag känt länge, men kanske inte träffat alla så ofta de senaste åren, för att äta god japansk mat på restaurang Sagami.
#1 - trollet

Blogga ska vara kul, inte nåt man "ska hinna med" ;)