Barbro S

Fototriss - Öppen
Trissutmaningen är tillbaka med det härligt mångtolkningsbara temat "Öppen". Helena vill också att vi uppmärksammar Cancerfondens arbete, kanske blir månadsgivare eller lägger in en bild på alladrabbas.se. I min familj har vi också drabbats men det berättar jag om en annan gång.
 
Idag (läs lördag) har jag varit på Trädgårdsmässa och väljer därför tre bilder därifrån. Mer om mässan kommer i ett senare inlägg då jag har fler bilder att visa.
 
Först öppen i betydelsen redo att ta emot, i detta fall vatten, då denna söta figur (groda?) faktiskt är en vattenkanna :).
Inbjudande som en öppen famn tycker jag den här fåtöljen är. Vill gärna sjunka ner i den en stund, men kanske inte titta på den för länge. Prickarna börjar röra på sig...
En öppen porslinsfågel som bjuder in andra fåglar på frömåltid, gissar jag. En fågelholk kan det väl knappast vara?
Söt, inte alltför dyr, men funktionen tvivlar jag lite på. Nåväl, öppen är den i alla fall :).
 
Fler bidrag på temat hittar ni hos Fototriss.
#1 - Anneli - A'la Foto

Ja, prickarna börjar absolut röra sig efter en stunds tittande men det var en härlig form på fåtöljen! Och grodan med sin öppna mun är jättesöt! Fint tolkat!

Ha en skön söndag!

#2 - Mona

Fåtöljen ser riktigt skön ut och formen är urläcker, men som du skriver så ska man inte titta för länge på prickarna.

#3 - Tantkalle

Åh, jag ville också gå på Trädgårdsmässan i helgen, men tiden räcker inte till... Tack för att jag fick denna lilla bildsvit därifrån i alla fall!! Undrar om vattenkannan verkligen fungerar att vattna med, fin var den i alla fall!

#4 - Steffe och Ingrid

Fina bilder på lite speciella föremål. Grodan är ju jättesöt!

#5 - Violen på Brandholmen

Fina öppna föremål! Gillar stolen, formen mer än klädseln! För många prickar för min del! Det var länge sedan jag var på en trädgårdsmässa, blir faktiskt lite sugen nu!

#6 - Tomtan

Grodan var söt. Men nog måste den vara tung när den är full med vatten... Härlig triss!

#7 - Eva Trillian

Gillar keramikföremålen :) de är dekorativa. Fåtöljen .. ja, med ett annat tyg ;) Men visst ser den ut att vara öppen för ett byte? ;)

#8 - Gunvor

Åhh den fåtöljen vill man gärna sitta i. Vill ha den också. Roliga keramiksaker.

#9 - Bitten

Fina bilder!

#10 - Jah Hollis

Det var fina varianter på trisstemat.

#11 - Elisabeth

Fina bilder! Gillar faktiskt den prickiga fåtöljen =)

#12 - jeanette

Lite opraktisk vattenkanna kan jag tycka, fåtöljen verkar skön fast jobbigt med alla prickar och den sista matstället för fåglar lite konstig. Ska jag välja den som tilltalar mig mest blir det fåtöljen

#13 - LEna Norgren

Kul att se bilder från mässan som jag slutade bort att åka till......ångrar mej nästan!

#14 - KajsaLisa

Kände prickförflyttningen jag med, fin triss och häftig fåtölj

#15 - Julia

Gå in på länken och gilla min video, http://www.fusic.com/users/23477

För det får du en länkning plus att jag lägger upp bilder på dig & din blogg.
Ha en fortsatt trevlig dag
/Julia (http://juliasofiie.devote.se)