Barbro S

Fototriss - Flytande
Jag hade tänkt hoppa över Fototriss denna vecka då jag först nu är hemma, men ämnet "Flytande" var så roligt och passar så bra när jag nu i sommartid bor i stugan vid den lilla sjön.
 
Den aktuellaste bilden är på mor gräsand med sina nio små som tätt tillsammans håller sig flytande.
De är tidiga i år. Hon "bäppar" högt för att varna för alla faror och hålla nyfikna katter borta. De var märkligt ointresserade i år faktiskt.
 
Här plaskar min väninna hejvilt för att hålla sig flytande vid årets första dopp som hände sig redan den 30 maj.
Varmt var det redan då, ca +20-21°. Nu är det någon grad kallare men en jämnare temperatur nedåt. Då, i maj, var det iskallt nere vid fötterna.
 
Till sist är det jag som är ute och flyter i samma lilla Kullasjö :).
Det är mycket lättare att hålla sig flytande numera har jag märkt. Kan det bero på att jag har lite mer fett på kroppen nu än när jag var i 20-årsåldern, eller...? Fast så många kg är det inte:).
 
Fler bidrag på temat hittar ni hos Fototriss.
#1 - Jah Hollis

Verkar vågat att ge sig ut i vattnet så där redan. :-)
Fin bild på änderna.

#2 - Mia Ahlstrand

Härliga bilder! Måste ha varit iskallt!

#3 - Hildan Foto

Jättesöt bild på änderna!
Härligt med bad tidigt på säsongen.

#4 - Maria

Härliga flytande bilder!
Men jag som är badkruka säger brrr när jag ser badbilderna :)
Änderna såååå söööta!
Ha en fin kväll!

#5 - Elisabeth

Härliga bilder! =)