Barbro S

Fototriss - Småkryp
I senaste laget men jag hinner vara med på veckans fotoutmaning. Först idag är jag tillbaka från stugan sen i lördags. Jag väljer ett skönt bad i hemmavärme framför utomhusduschen när det idag regnar och är bara +12-13°.
 
Det var inte helt lätt att finna tre småkryp att fotografera. De riktigt små blir inte bra med min kamera, för dåligt makro, och de snabbt rörliga är också svåra att fånga, men till slut kom de till mig. En spindel på påslakanet när jag skulle morgonbädda, t. ex.
Spindlar i sängen är jag inte speciellt förtjust i men denna bar jag ut i ett glas då han ställde upp som modell :).
 
En hink med aska och vatten lockade till sig denna hyfsat stora skalbagge.
Art okänd. Det är också nästa ännu lite större skalbagge som vilade på altanen.
Häftiga antenner och så snällt att den höll sig stilla tills jag fotograferat färdigt.
 
Fler bidrag på temat Småkryp hittar ni hos Fototriss.
 
 
#1 - Lotta

Härliga dagsfärska bilder!