Barbro S

Fototriss - Grönt
Nu är det dags för tävling igen i Fototriss. Temat denna vecka är grönt vilket gör att det finns många olika motiv att välja bland. Priset är flera övernattningar på ett fint vandrarhem i Gamla Stan, Castanea, http://castaneavandrarhem.se/ och det vore riktigt roligt att få åka dit.
 
Men jag måste erkänna att min första reaktion var lite negativ. Här i norr har det inte grönskat så mycket och om en vecka hade temat passat så mycket bättre osv. Så här kände jag mig 
och fotograferade denna som i alla fall är lite grön men egentligen mest blå. Bilden är inte med i trissen.
 
Efter en stund ryckte jag upp mig och gick ut med kameran redo. Hade hoppats på sol men den kommer först nu i detta ögonblick :). Lite spirar i alla fall i min omgivning. Här är svartvinbärsbuskens blad.
Det regnade igår som synes.
 
Häggen är det enda träd vars löv börjar bli synliga och med blixt blev bilden lite bättre, märkte jag.
Grå himmel som synes.
 
Min tredje bild är någon slags mossa vars namn jag glömt fast jag kunde dem alla 1979 när jag läste biologi :).
Fler gröna bidrag hittar ni hos Fototriss.
 
#1 - Nett

Sköna bilder på grönt :)

#2 - jonna d

Verkligen fina bilder alla tre men allra bäst tycker jag nog om din första bild - det är ett sådant fint perspektiv i bilden på något sätt.
//jonna d

#3 - Maria

Härliga och superfina sköna och gröna trissbilder!
Ha en bra dag!

#4 - Hero

En fin triss fick du ihop i alla fall! Men nog är det skillnad mot hur det ser ut härnere hos mig där det är så grönt nu.

#5 - Violen på Brandholmen

Vilken fin triss! Mittenbilden med den grå himlen i bakgrunden är läcker men alla bilderna är riktigt bra!

#6 - Anna Filipendula Rudbeckia

Naturligtvis är naturen det allra skönaste o grönaste vi har..vilken go triss du bjuder på.

#7 - irene

Otroligt vackra bilder. Inte blir det bättre foton bara för att det är mera grönska inte.

#8 - Meta

det är ju så härlige att se alla knoppar som är på väg att brista.
ha en fin kväll
Kram Meta

#9 - Tantkalle

Grönt är skönt, vilket framgår av de härliga bilderna i din fina triss!

#10 - Violen på Brandholmen

Tack för att du gjorde mig uppmärksam på felet! Hoppas det fungerar nu.

#11 - LEna Norgren

JA nog får vi vänta på grönskan här uppe.......men du fick ihop fina bilder!!!!

#12 - Elisabeth

Jag tycker att du lyckades bra med din triss =)

#13 - Jah Hollis

Jamen, det var väl ingen anledning att se ut som den där ledsna figuren. Det blev ju en grön och fin triss.