Barbro S

Värmen fortsätter!
Om jag snabbar mig hinner jag blogga medan mitt nyduschade hår torkar innan jag ska till fika med UMeGänget på Bildmuséet. Lite bilder från stugan, mer orkar jag inte då det är mycket varmt i min lägenhet fortfarande. Jag klagar inte, älskar årets sommarväder. Det var så skönt igår att vi fick lite regn men det var också ljuvligt att vakna till solen och upptäcka att sjön fortfarande är lika varm när jag gled ned för mitt morgondopp.
 
En annan som glider är denne okände kajakpaddlare med hund på andra sidan sjön
Rondellhund har man hört talas om, men kajakhund har jag aldrig sett förut. En kompis verkar också vänta vid vattenbrynet. Mysigt!
 
Min myskisse skyr vatten men väljer istället en upphöjd position för sitt kvällsspan. 
Senare sjunker han ner vid min sida i TV-soffan och kopplar av helt och hållet! 
Det blir varmt men som tur var det här igår när regnet strilade efter att åskan gått dundrande förbi. Då hade temperaturen sjunkit något.
 
Känner ni igen dessa blommor som myrorna spatserar på? Inte helt lätt, gissar jag, då växtens rot är mer intressant. Jag klippte ned blasten igår efter att jag fotograferat potatisens blommor.
Lite oroväckande stor blast. Då kanske det blir för lite kraft till att utveckla potatis, men jag hoppas.
 
Tiden rusar iväg. I morse dök en ny kull andungar med moder upp. Alltid roligt.
Idag har jag plockat lite hallon bakom huset som jag senare ikväll ska rensa. Och stoppat några mogna c-vitaminbomber i form av svarta vinbär i munnen. Mmm! En härlig tid stundar och härligt har vi nu också, speciellt jag som bor vid lilla sjön som är så inbjudande för simning.
 
Just nu längtar jag lite efter att prata med folk också så nu ger jag mig iväg och träffar några :). Ha en skön vecka ni också!