Barbro S

Fototriss - Vatten
Vattentema samma dag jag flyttar till stugan. Helt perfekt även om helgen varit full av aktiviteter av annat slag.
 
Från bryggan brer Kullasjöns vatten ut sig.
Kallare än förra helgen då jag badade eftersom kalla vindar från norr fört in kyligt ytvatten. Då var ytan varm (19,5°) men djupet ännu svalt. Efter dagens kyla har nog vattentemperaturen sjunkit ytterligare och jag har redan flyttat hem från stugan tills det blir lite behagligare att bo i skogen nära vatten:).
 
Vattenspeglingar fascinerar mig.
Nästan som ett konstverk även om jag gissar att jag aldrig skulle kunna åstadkomma detta med oljefärger. Kanske någon akvarellist kan. Zorn kunde!
 
På söndagen besökte vi Glassbonden i Västra Selet. Mer om det i kommande blogginlägg. Vackra Vindelälven brusar förbi, helt oreglerad.
Svensk landsbygd på sommaren är väldigt fin, tycker jag.
 
Fler bidrag på samma tema hittar ni hos Fototriss.
 
 
 
#1 - Pialotta

Jag har inte badat ännu, men blir säkert längre fram när mannen min har semester .. Vackert med vatten som böljar sig :)

#2 - Violen på Brandholmen

Vacker triss med mycket vatten! Verkar vara i tidigaste laget för att bada men snart kommer den tiden!
Ha en bra dag!