Barbro S

Fototriss - Påsk
Veckans tema "Påsk" inspirerade mig inte speciellt så jag tänkte faktiskt hoppa över mitt deltagande idag. Jag lämnade kameran hemma när jag for ned på stan för att träffa en väninna som varit på  lång resa. När vi satt på café och tittade ned på gågatan vandrade förstås en hel massa små söta påskkäringar förbi. Då ångrade jag att jag inte kunde ta några bilder.
 
Efter att ha slappnat av här hemma framför den allra sötaste lilla roliga franska film "Franska nerver" på tvåan blev jag på så bra humör att jag beslöt mig för att ändå vara med. Mitt påskpynt får försöka förmedla påskstämningen.
Lilla hönsfamiljen med överdimensionerat ägg av äkta Carraramarmor köpt vid tornet i Pisa. Alltså bara ägget, tupp och höna kommer närmare ifrån.
Tuppen är lite upprörd för att ägget är så stort, galar på om att hönan nog varit honom otrogen. Inuti tuppen finns mindre färgade ägg av den allra godaste sort, Anton Berghs mandelägg. De frossar jag i under påsken men bara då:).
 
En fin bukett gula tulpaner fick jag av vännen igår när han kom för att äta god lax på saltbädd-middag.
Påskskålarna är inköpta på Myrorna för några år sedan. I dem finns mer eller mindre nyttigt godis som jag hoppas ska gå åt i morgon då några riktiga påskkäringar kommer på besök för att äta soppa och spela spel med mig.
 
Fler påskbidrag hittar ni hos Fototriss.
 
 
#1 - Anonym

Det ble en fin påsketriss. likevel.
Ha en fin kveld.

http://www.starbear.no/mormor/2015/04/04/fototriss-paske/

#2 - Eva Trillian

Vackert marmorägg och goda Anton Berg-ägg är inte fy skam :) Och tulpaner - alltid fint! En bra triss!
Önskar dig en fin fortsättning på påskhelgen!

#3 - Berit E i Kasperian

Du har i alla fall mer påskpynt än jag! :)
Även i din triss!

#4 - Axart

Fint trissat, och tuppen är jättesöt :)
AX

#5 - Axart

Fint trissat, och tuppen är jättesöt :)
AX

#6 - Anneli - A'la Foto

Vad bra att du trots allt var med för jag gillar ditt påskpynt och tycker det är jättefint tolkat! :)

Ha en skön fortsättning på påsken!

#7 - Violen på Brandholmen

Det blev en riktigt bra triss med mycket mer påskpynt än jag har! Vilket läckert ägg, det måste vara skönt att hålla i handen!
Ha en skön påskdag!

#8 - Kattastrofen

Mycket fin påsktriss. :)

#9 - Musikanta

Det var ju tur att du fick till det i alla fall. Jag är heller inte mycket för att pynta, men en påsktupp har jag i alla fall tagit fram. Den kommer med på fototrissen så småningom.
Kram från Ingrid

#10 - Åke

Färgglatt till påskens alla färger :)

#11 - Lena i Wales

Vilket härligt påskpynt och så vacker färgglatt!
Fortsatt trevlig påsk!

#12 - KajsaLisa

Du lyckades verkligen förmedla påskstämning.

#13 - trollet

Blev ju toppen