Barbro S

Fototriss - Uppåt
Dagen började dimmigt med massor av fukt och har sen varit gråmulet tråkig. Jag har varit lat och inte gått ut med kameran idag, tyvärr. Det får bli lite arkivbilder till trissen istället.
 
Vid IKSU:s klättervägg tittar man uppåt eller strävar klättrande uppåt väggarna.
Jag och väninnan provade och det var roligt men mer än en gång blev det inte :).
 
Umedalens skulpturpark bjuder på många spännande konstverk och detta kanske kan passa för temat.
Själv kan han inte stiga upp men inuti honom växer trädet uppåt mot högre höjder.
 
Så här ser hela konstverket ut.
Uppåt växer träden inom bokstavsfigurerna i brons. Jag vet inte vad verket heter men jag får en känsla av att konstnären ger oss uppmaningen "-Väx upp ! ". Vad tror du?
 
Lite uppåt i alla fall från mig :). Fler bidrag på temat hittar ni hos Fototriss.
 
 
#1 - Per-Anders

Känns lite som om temat för bronsfigurerna är "att sitta fast, men kan kan komma lös bara man släpper taget". Klätterväggen ser svår ut, tror inte jag skulle klara att klättra på den.

#2 - Axart

Fina bilder, nytt konstverk i parken ser jag. Får åka dit och kika.
AX

#3 - Gemsofmylife

Vackra Bilder !!! och nog strävar träden alltid uppåt trots att dom vackra bronsstatyerna sitter fast nere , klättring är man verkligen på väg upp när man gör, men själ gillar jag utomhusklättring mer när jag klättrar :)
Kram och tack för fin triss
Sanna

#4 - Gammelsmurfen

DET är konst helt i min smak!

#5 - Lottisen

Fin triss! Statyerna runt träden gillar jag!

#6 - Borgmästaren

Vilka fina bilder på bronsmännen! Rolig tanke att det finns plats att växa för träden. Det ger framtidsperspektiv. Undrar hur det ser ut när hålet i mitten är fyllt med trädstam. Lever man ens då?

#7 - jeanette

Vilken härlig bild på klätterväggen.

#8 - KajsaLisa

I första bilden bär det verkligen uppåt. Statyblomkrukorna var häftiga :)

#9 - Anneli - A'la Foto

Vilka coola gubbar som träden växer från! Snygg konst!

Ha en skön söndag!

#10 - Anni

Vilken underbar triss! Åh, vad jag gillar männen med träden!

#11 - Anna-Lena

Det var fina bilder från Umeå. Jag gillar mest bilderna från skulpturparken. Var där för ett år sedan och vill åka dit igen. Den är verkligen värt ett besök. Eller flera!

#12 - Eva Trillian

Konst som får en att tänka till är alltid spännande :) Passande bilder till temat!
Full av beundran för ditt klättrande! :)

#13 - Annette

De kanske vaktar träden..? Spännande konst hur som helst :)

#14 - Berit E i Kasperian

Jag får en känsla av att de värnar om träden.Vill dem väldigt väl :)
Klätterväggen ser ju delvis totalt omöjlig ut! Huvaligen...

#15 - Marit Johansson

Vilka läckra skulpturer!