Barbro S

Hemma igen
Ikväll flyttade vi hem från stugan, katterna och jag. Dagen bjöd på så fint väder att det var synd med all städning jag var tvungen att åstadkomma. Brorsdottern med familj och vänner ska nämligen ha kräftfest där på lördag och innan dess måste jag rensa bort så mycket katthår som möjligt. Dammsugning går väl an men att skaka alla trasmattorna är riktigt jobbigt. Skakar man mattor i solen slutar de aldrig damma, märkte jag. Men i skuggan såg det bättre ut :). Undrar hur mycket damm som samlades i mina lungor? Det piper om mig ikväll, hör jag.
 
Katterna fick också en skön dag som de avslutade med go'vila på baksidan när solen började sjunka vid femtiden.
Här hemma blir de ivriga igen och måste undersöka omgivningen som de inte besökt på ca 2 månader.
 
Jag tog mig ett småkyligt dopp, eller rättare sagt en skön simtur, både igår och idag. +19 var det i vattnet och det får väl duga denna regnmolniga, halvsvala sommar. Som bäst hade vi 21-22° i vattnet och 22-23 i luften.
 
Näckrosorna blommar så fint och ser ni efter noga kan ni också skönja gäddan där under.
En näckros i närbild från några dagar tidigare.
En betydligt blåsigare dag för blåst har det också gjort ordentligt i sommar.
 
Än återstår mycket att göra innan jag i lugn och ro kan börja blogga igen, men så småningom kanske allt återgår till normal höstlunk.
 
Ha en skön sensommar!