Barbro S

Hinner inte
Eller prioriterar inte bloggande nu när utevistelse är så härligt. Orientering/skogsluff, golf eller stugvistelse med eller utan sällskap är det som lockar och tar min tid i sommar.
Årets första röda solros blommar nu för fullt.
Min älskade lilla systerdotterdotter med sin mor var på besök i torsdags då solen sken. Min glädje syns väl tydligt. Badvattnet håller låg profil med endast 17-18° då nätterna varit svala den senaste tiden. I mitten av juni när jag flyttade till stugan var det så varmt att jag badade flera gånger per dag men sen midsommar har jag bara doppat benen helt kort.
 
Få sjöfågelbesök men två gånger har denna familj passerat min brygga.
En ensam lom har också legat mitt i sjön och låtit knorrande men de bilderna blev för suddiga. I morse kom i alla fall svanfamiljen glidande.
På andra sidan sjön, regnet droppade lite försiktigt efter att ha vräkt ned hela natten men med 21 x zoom fick jag alla fem på bild 😃.
 
Avslutar med ett foto på min kära katt som i år inte har sitt syskon med.
Lite ensam tror jag hon känner sig men det passerar grannkatter och då kan hon morra irriterat så vilket sällskap som helst duger inte.
 
Inte omöjligt att det blir något fler inlägg om vädret får mig att vilja vara inomhus, men nu ska jag ut i solskenet.
 
Ha en skön sommar!
 
 
#1 - Lena i Wales

Njut av den sköna sommaren och hoppas du kommer tillbaka senare!