Barbro S

Gissa temat!
Fototriss vill att vi ska fundera ut vårt eget tema som besökarna får försöka lista ut. Jag fortsätter att fotografera på stugan och väljer tre bilder som visar ett substantiv. Svaret hittar du i 10:e kommentaren.


En bild från en roddtur med min systerdotter.


Den vackra röda näckrosen igen.
 
och sist, men inte minst en bild på Tusse, en av mina kära katter, som gillar vårt rena sjövatten.


Fler fototriss att gissa temat på hittar ni här.
#1 - Marie

Jag har två förslag, får man ha det? Spegel eller vatten???



Underbar bild på katten i vilket fall!

#2 - Lillaviola

Hej!

TIDEN var mitt tema idag! Men stress var ju inte så tokigt;-)



Hos dig tror jag det handlar om vatten.

Hej från mig!

#3 - Helena Kulle

Vatten, vatten och VATTEN!

Bilden på katten blir absolut min favorit, så söt.

#4 - eva b

Jag satsar på vatten! Gillar bilden med katten bäst.

#5 - Susanna

Vatten? Spegling? Vattenspegling? Vackra bilder är det iallafall :-)

/Susanna

#6 - Anette

En vacker triss! Vatten, spegel eller sjö kanske? /Anette

#7 - Anna ..dansar in

Underbara bilder..vattenspeglar..vatten..mmmm katten där du..den bilden är kanon..alla är härliga..

#8 - Birgitta

Vackra bilder! Jag gissar på vatten.



Ps: Välkommen till min fotoutmaning nästa torsdag...

http://torsdagsfoto.blogg.se/

#9 - Amanda

En jättevacker triss. Där finns vatten som ligger stilla och blankt. Man ser speglingar på att tre bilderna. Jag väljer inte ut ett foto som det bästa, då alla är lika bra.

Tio kommentarer försvann från bloggen när ja gick in i dag. Har du lämnat en finns den inte kvar, Får du tid, skriv gärna en till. /Amanda

#10 - Barbro S

Speglingar är mitt tema, eftersom alla är i vatten så kan jag ju kalla dem vattenspeglingar.

#11 - jeanette

Spegling va det visst fast jag hade nog gissat vatten. Kan inte välja ut någon favvo då alla är lika vackra på så olika sätt.

#12 - kadermo

Spegling i vatten, stillhet, är två bra teman för dina bilder. Näckrosen är underbar.

#13 - Junitjej

Vilka fina bilder!!

#14 - Megera

Så vackra bilder, speciellt den med katten gillar jag. Hade bara gissat på vatten, men ser ju att det är mer än så.

#15 - lilalili

Underbara bilder där jag omöjligt kan välja vilken spegelbild jag gillar mest.

Ha en skön vecka! Kramis

#16 - Birgitta

"Två" var mitt tema.

Ha en trevlig söndag!

#17 - Nilla

Vad fint! Jättebra bilder!

#18 - christina

Underbara bilder! Jag gissar på speglingar utan att ha läst någon annans kommentar. Svårt att välja en favorit. De är vackra alla tre!



/christina

#19 - SebbeSula

Fina foton! Katten var ju riktigt söt :)

Är 'vatten' ditt tema denna gång?

#20 - Lena Norgren

Vilka fantastiska bilder!!!!Nu har jag ju tjuvkollat svaret men jag hade nog gissat på yta, eller nydalasjön:)Eftersom vi hade det gemensamt!!!!

#21 - Haydee

Härliga bilder! Den första bilder liknar en hel del mina bilder också.. :)

#22 - Majsan

Avkoppling tänkte jag..

#23 - Idasfyrklöver

Jag tror det är vatten:) Det kan Oxå vara spegling:P



Kram Ida-Idasfyrklöver

#24 - Herr D

Härliga bilder, de ger en avkopplande känsla. Tack vare katten och näckrosen så klämmer jag till med Livet, det behöver ju vatten ;-)

#25 - SebbeSula

ah det var vattenspeglingar. att jag inte tänkte på det :)

temat för min fototriss var 'arbete' kort o gott.

#26 - Jah Hollis

Jag hade nog också gissat på något med vatten eller ro eller stillhet. Men jag tjuvtittade och såg att det var själva spegelbilderna det handlade om. Fina bilder är det hur som helst.

#27 - annette

fin bild på din katt!