Barbro S

Fågelfototriss

Jag bläddrade mig fram till en fotoutmaning (ingen tävling) gällande fågelbilder och surfade runt på olika bloggar med fantastiska fågelfoton. Tänkte att jag vill också vara med på  Fototriss.blogspot.com/ så här kommer tre fågelbilder från ifjol.

Större hackspett på stugans vårdtall

Gräsand i Kullasjön

Fiskmås tittar rakt in i vardagsrummet

Måsen stod på gatlyktan länge,  jag fick fotografera den i lugn och ro och fast jag öppnade fönstret för att komma närmare stod den kvar tills min katt plötsligt dök upp på fönsterbrädan.

#1 - Linda

Hej!!



vad gör du ikväll?

#2 - Vronkan

sv;

Ja, det är klart det är roligare om man kan lite själv. Blir nog lite annat stuk på frågorna nu utan Oldsberg. Men hoppas de fortfarande är lika kluriga!

#3 - Linda

såg när du uppdaterade!

#4 - stina

i borlänge i dalarna:)

#5 - Maria

Svar: Ja, det märks att hon känner sin röst och dess begränsningar. Hon sjunger så klart!

Du har nog rätt i att Norges låt påminner lite om Rysslands förra... Men det brukar ju bli så där att det alltid är någon låt som påminner om någon annan. Lite svårt att undvika också kanske.

Du får be hemmafruarna att flytta på sig ikväll tror jag. ;)

#6 - NatureFootstep

Det var tre fina bilder du hade. :)

#7 - Anonym

ha en bra kväll :)

#8 - Mitt i Fågelsången

Tack för titten!



Gillar mittenbilden bäst!

#9 - Solvarma Irene

Hej!



Hackspetten gillar jag bäst.



Må gott, önskar Irene

#10 - AnnaKK

Hej!



Och tack för den trevliga kommentaren du lämnade i min blogg!



Roligt att du har hittat Fotottriss, och tre härliga fågelbilder visar du upp. Ska jag välja en favorit blir det hackspetten. :-)

#11 - vildhunden

Jag velar mellan hackspetten och anden. Kan inte bestämma mig för vilken bild som är min "favorit" men lutar nog mest åt anden. Kanske för att fotot visar ett ganska typiskt beteende?

Ha en bra dag! :)

#12 - Barbro S

Till vildhunden: Vi matar änderna vid vår brygga och efter avslutad måltid stannar de och putsar sina fjädrar en lång stund, är så rofyllt. Önskar dig också en fin dag.

#13 - andrine

sv; jo det tycker jag med. alltid kul å fira =D

fina bilder!

#14 - Samuel Karlsson

Den nedersta bilden var riktigt fin!



Såg i en annan blogg att du funderade på att rösta på Junilistan då de är kritiska till EU. Tänkte bara tipsa om att det finns ett annat parti som också är riktigt kritiska till EU och det är Vänsterpartiet. Sen är jag lite rädd i nuläget att Junilistan inte kommer få tillräckligt med röster för att komma in i parlamentet...