Barbro S

Fototriss - Gissa Temat
Idag (mitt i natten) är fotoutmaningen att skapa en triss med ett tema som de andra deltagarna kan gissa. Så kreativ är jag inte kvart över tolv när jag varit på dans på Ersboda Folkets Hus, men detta blir mitt bidrag.

Att det handlar om katter är ganska klart men vad kallas det dom gör?

Här är det traktorn som plogar våra gångar som fångar deras uppmärksamhet.


Tusse som gillar tulpaner är nog mest intresserad av mig/dig.


Desirée har fått syn på något intressant, troligtvis en fågel.

På mittenbilden kanske det inte är så tydligt men på de andra två ser man att det handlar om katt....?

Jag meddelar vilket ord jag tänkt mig i en kommentar i morgon bitti.

Fler bidrag till Gissa Temat hittar ni här.
#1 - Marie Carpe Diem

Tittar, nyfiken..............Jag tänkte faktiskt allra först, innan jag läste ditt inlägg: På Bordet.

#2 - Hasse A

Morrn.



"Tittar"



Ha de bra.



Hasse A

#3 - Jah Hollis

Kattöga. Nej, men kanske skulle jag säga att dom spanar på något.

#4 - Erik "Semlan"

Nyfiken tycker jag passar bra, för det var min egen katt, konstant. Söta katter, gillar speciellt det första fotot där du fått med traktorn på utsidan av fönstret. Både roligt och snyggt! :-)

#5 - Eva-Lenas Photo

Nyfiken, är min tanke när jag ser dina bilder :)



Ha det gott//E-L

#6 - Annelie

Jag tror dom SPANAR på nåt. (Så söta dom är!)

#7 - Pillargontanten

Dom spanar givetvis, precis som katter gör :O)

#8 - Barbro S

Spanar är helt rätt. Jag tänkte på spaning eller spanande och eftersom det är katter som gör det blir ordet kattspaning.

#9 - Mia

Söta katter :)

Mia

#10 - cat

Jag skulle nog välja att de spanar in något. Gulliga fotomodeller:)

#11 - Ingalill

Fina katter som håller koll :)

#12 - anki

härliga bilder och så fina katter du har :-)



ja jag är så dålig på att gissa på sånt här, men spanar, vaktar, tittar skulle jag tro du tänkte dej..



ha en skön söndag

#13 - Danne (@dcarlbom)

De iaktar något på alla bilderna :)

#14 - Anna ..dansar in

Fokusera...jepp det tror jag på...härlig triss och en galet söt katt..

#15 - Misswhatsit

Tänker på ett gammalt ord. ANVARAR. Vet inte om det enbart är norrländska men det betyder nog närmast observerar.

Fina bilder på dina katter.



Tack för titten. Hos mig var tanken: Skottar, men det finns flera förslag som ligger nära till hands.

Ha en bra söndag!

#16 - Lena

Katerna TITTAR tror jag är ditt Tema...söta kattter, roligt med första bilden när dom kollar ut genom fönstret... ;)

#17 - Irrhönan

Jag tänkte "ser", "tittar" eller "betraktar".

#18 - mimmi

De tittar ju ;) det var jätte söta katter och så fina bilder på dom :)

#19 - Pennelina

Att alla kika på något är inte att ta miste på :-)



Fina bilder!



Kram från Pennelina

#20 - AnnCathrine Eriksson

Ååå, så fina bilder! Och katter! Det är ju precis det katter gör - spanar nyfiket. :-)

#21 - Lena

Tack för titten hos mig

gissar att temas är tittar hos dig

;o)

#22 - Barbro Z

Min första upplevelse var att deras intresse för det de tittar på är så intensivt att de stirrar, vilket var ordet jag trodde du funnit. Ända till jag läste katt.... - då förstod jag att jag hade fel "kattstirr" finns väl inte ;)

Jättefina katter och kul tema.